ישראל מאותת לאיראן:ניסתה מנוע טק"ק "יריחו-3" היכול להגיע עד פקיסטן

ביום שישי האחרון ,ה-31 בינואר 2020 , בסביבות השעה 11 בבוקר, ראו תושבי מישור החוף בישראל שובל עשן לבן שהעיד,על פי ניסיון העבר, כי ככל הנראה ישראל עשתה ניסוי של אחת ממערכות הטילים שהיא מפתחת . צילומים רבים על השיגור עלו במהרה לרשתות החברתיות.

קרדיט לתמונה:מאיר מקבוצת נציב

אחד מסרטוני השיגור כפי שעלו ברשתות החברתיות בישראל:

בלוגר זר ,המתמחה בנושאים צבאיים ,והמעיד כי יש לו מקורות מידע טובים בישראל ,  טוען כי מה שתושבי ישראל ראו ביום שישי בבוקר היה למעשה ניסוי שיגור של מנוע  טיל הקרקע קרקע-"יריחו-3 "  – Jericho III ICBM. לדברי הבלוגר הניסוי עבר בהצלחה רבה.

תוצאת תמונה עבור Jericho III ICBM"

זה מה שנכתב על טיל ה-"יריחו-3" בוויקיפדיה:

טיל יריחו הוא שם כולל לסדרת טילים בליסטיים שפיתחה ישראל החל משנות ה-60 של המאה ה-20. לפי פרסומים זרים הדגם הנוכחי הוא יריחו 3טיל בליסטי בין-יבשתי עם טווח של אלפי קילומטרים ויכולת לשאת ראש קרב גרעיני. לפי ההערכות, מטרתם העיקרית של הטילים היא הרתעה אסטרטגית.

יריחו 3

על-פי הערכות, פותחה גרסה שלישית ומתקדמת יותר של הטיל המכונה יריחו 3. זהו טיל תלת-שלבי. מאחר שכל מידע על טיל זה הוא מסווג וחסוי, אין עליו מידע אמין אלא רק הערכות – לרוב על ידי גורמי ביון, מכוני מחקר וכלי תקשורת זרים – ואלה משתנות ממקור למקור באופן ניכר.

לפי הערכות מוקדמות טיל זה מבצעי החל מאמצע 2005, טווחו 4,500–7,000 ק"מ[2] והוא בעל יכולת נשיאה של ראש נפץ במשקל 1,000–1,300 ק"ג.

כל הפרסומים הזרים, כולל ב"ג'יינס אינפורמיישן גרופ", המפרסמים פרטים על הטיל הזה, מוסרים פחות או יותר את המידע שלהלן: טיל תלת-שלבי המונע בדלק מוצק ובעל כושר נשיאת ראשי חץ במשקל של 1,000 עד 1,300 ק"ג. הטיל מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני אחד במשקל של 750 ק"ג או 2–3 ראשי חץ גרעיניים קטנים יותר הניתנים לשיגור למטרות נפרדות. משקל הטיל בעת השיגור 30 טונות, אורכו 15.5 מטרים (51 רגל) וקוטרו 1,560 מילימטרים (61 אינץ'). לפי הערכות המומחים, מדובר בטיל הדומה ביכולותיו לטיל "שביט" המשמש את ישראל לשיגור לוויינים. על-פי הערכות מומחי טילים בעולם, הטווח של הטיל נע בין 4,800 ק"מ עד ל-15,500 ק"מ, תלוי במשקל המטען. המומחים אף מרחיקים לכת וקובעים כי אם הטיל נושא פצצת אטום במשקל 350 ק"ג הוא מסוגל לעבור את הטווח המקסימלי. על-פי תמונות של הטיל הזה המופצות בעולם, ניתן לשגר את "יריחו 3" ממתקני שיגור במחפורות (כולל סילו טילים) וגם ממערכת מתנייעת. על-פי ההערכות בעולם, הטיל הפך למבצעי והוכנס לשימוש במהלך 2008 אחרי שנוסה בהצלחה, בפעם הראשונה, כששוגר ב-17 בינואר 2008 מבסיס פלמחים.

על-פי דיווח סודי שנמסר לקונגרס בארצות הברית כבר ב-2004, טיל מסוג "יריחו 3", עם מטען של עד 1,000 ק"ג, יוכל להעניק לישראל את יכולת המהלומה הגרעינית לכל מדינות המזרח התיכון כולל איראןאפריקהאירופהאסיה, כמעט כל צפון אמריקה, וחלקים נרחבים של דרום אמריקה וצפון אוקיאניה.

אין נתונים על מספר טילי "יריחו 3" המצויים בידי ישראל. שיגור טילים כאלה, כשהם נושאים בראשיהם נשק גרעיני, הוערך כאחד מתרחישים להתמודדות נגד תוכנית הגרעין האיראנית, זאת מבלי לסכן חיי טייסים, מבלי לאבד מטוסים במסלול התקיפה או בסופו, ומבלי להיקלע לצורך לתאם את הפעולה עם מדינות זרות.

יריחו 4

על פי פרסומים זרים ישראל מפתחת את "יריחו 4", דגם חדש של הטיל הבליסטי ארוך הטווח. באתר "פרויקט ויסקונסין", העוסק בפיקוח על ראשי נשק גרעיני בעולם, נטען כי ישראל סיימה את פיתוח הטיל הבליסטי "יריחו 3", בעל טווח של 4,800 ק"מ. על פי הדיווח נטען עוד כי מדובר בטיל תלת-שלבי. כעת נראה כי ישראל עברה, כאמור, לפיתוח הדור הבא.

ישראל מעולם לא מסרה רשמית מידע על יכולותיה בתחום הטילים הבליסטיים.

הבלוגר מוסיף כי הטיל יריחו-3 ,בעל יכולות לשאת ראש נפץ גרעיני , מגיע לטווח בו הוא יכול לפגוע במטרות אפילו בפקיסטן הרחוקה במקרה ופקיסטן תחשוב לעשות שימוש בנשק הגרעיני שלה נגד ישראל . כמו כן מוסיף הבלוגר כי ישראל עשויה לעשות שימוש בטיל זה, בעל ראש נפץ קונבנציונלי , נגד אתרי הגרעין של איראן , אם וכאשר היא תחשוב כי איראן רצה לנשק גרעיני ואין מי שיעצור אותה. הוא מעריך כי המועד שהשימוש בטיל יהיה רלוונטי יהיה מתי שהוא בשנת 2021 . למה דווקא בשנת 2021 ? לבלוגר הפתרונים!!

 

כתיבת תגובה