מדוע עיכבה ארה"ב הכרזתה כי חייליה נפגעו בתקיפות האיראניות?

לאחר שארה"ב חיסלה את מפקד כוח קודס ממשמרות המהפכה האיראנים – הגנרל קאסם סולימני הבטיחה איראן לנקום נקמה קשה אך מדודה. היא הודיעה מראש כי היא תתקוף רק מטרות צבאיות של ארה"ב במזרח התיכון  ולא תפגע באזרחים חפים מפשע .

והיא אכן בחרה לתקוף 2 בסיסי צבא עיראקים בו נמצאים גם כוחות אמריקאים .

התקיפה האיראנית בוצעה באמצעות טילים בליסטיים וטילי שיוט שנורו משטח איראן .

לאחר התקיפה האיראנית הודיעה ארה"ב כי לא היו נפגעים כלל , לא הרוגים ולא פצועים,מקרב כוחותיה שהיו באותו זמן ב-2 הבסיסים המותקפים.

מאוחר יותר הודתה ארה"ב כי היה לה מידע מוקדם על תקיפה זאת וכי החיילים הוכנסו מבעוד מועד למקלטים בטוחים שמנעו כל פגיעה בהם .

אלא שאט אט התברר כי בכל זאת הגיעו קרוב ל-50 חיילים אמריקאים,מקרב אלו ששהו ב-2 הבסיסים המותקפים למרפאות לקבלת טיפול רפואי הן במפרץ והן באירופה .

ארה"ב הואשמה מיד כמוסרת מידע לא אמין ובמיוחד שנשיא ארה"ב הצהיר קבל עם ועולם כי לצבאו לא היו כלל נפגעים בתקיפה האיראנית .

אמריקה התפתלה בהסברים למה כן דיווחה כך ולמה לא שיקרה.

 

עכשיו החידה נפתרה .
שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, אמר כי הסיבה מאחורי העיכוב בהכרזה, שחיילים אמריקאים נפגעו, לאחר המתקפה האיראנית, בבסיס הצבאי העיראקי בעין אל-אסד בו שהו, הייתה "בגלל אופי התסמינים שלא מופיעים מיד לאחר הפציעה".
במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (חמישי) עם הרמטכ"ל , הגנרל מארק מילי, נאמר כי "ברגעים הראשונים שלאחר הפיגוע לא דווח על נפגעים", אמר אספר לכתבים.
ואילו הרמטכ"ל , הגנרל מארק מילי, מצידו אמר כי חיילי הכוחות האמריקניים שטופלו בפגיעות מוח, סובלים מזעזוע מוח קל.

רשת סי אן אן האמריקאית מעדכנת הערב כי עלה ל-64 מספר החיילים האמריקנים שאובחנו כסובלים מפגיעה טראומטית ממתקפת הטילים האיראנית על הבסיס האמריקני עין אלאסד בעיראק בתגובה לחיסול סלימאני.

Secretary Esper stands at the lectern and speaks to reporters.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה