טראמפ שולח אות אזהרה לעיראק ומשבית לה את כל סד"כ מטוסי האפ-16

לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים – הגנרל קאסם סולימני ליד שדה התעופה של בגדד,שהיה למעשה שליטה הכל יכול של עיראק , הפעילו האיראנים לחץ כבד על כל נאמניהם בצמרת השלטון בעיראק לפעול לסילוק הכוחות האמריקאים מאדמת עיראק.

ואכן הלחץ הפוליטי הצליח והשלטון העיראקי קרא לארה"ב להוציא את כל כוחותיה מהמדינה.

הנשיא טראמפ סירב לעשות זאת ואמר כי רק אחרי שעיראק תשלם פיצוי לארה"ב בסך של מיליארדי דולרים הוא ישקול את בקשתם.

אלא שהנשיא טראמפ לא הסתפק בבקשת פיצויים אלא בתרגיל האופייני לו הוא שולח מסר אזהרה מהדהד לממשלת עיראק לאמור אתם רוצים שאסוג מעיראק, אין בעיה, אני אחשוב על זה ,אך בינתיים אראה לכם את האספקט ההרסני של בקשתם .

סוכנות הידיעות הסורית – "נורס" מדווחת כי כל המומחים האמריקאים המתחזקים את מטוסי האפ-16 של חיל האוויר העיראקי המתרכז בבסיס חיל האוויר בלד , קמו ועזבו את המדינה.

ההשלכות המידיות  לצעד אמריקאי זה היה  שכל צי מטוסי הקרב העיראקים מדגם אפ-16 לא כשירים לטיסה ולמעשה מושבתים מפעילות מבצעית שהתבטאה בסיוע צמוד לכוחות הקרקע של צבא עיראק והמיליציות המסייעות לה  בלחימתם נגד כוחות דאעש במערב המדינה ליד גבול סוריה.

العراق: إنسحاب الخبراء الأميركيين من قاعدة بلد الجوية ما أدى إلى توقف تحليق طائرات (إف 16) العراقية وتوقف عملياتها القتالية ضد تنظيم الدولة. تشغيل الطائرات يتم بصورة كاملة بواسطة الخبراء والفنيين الأميركيين فضلاً عن عمليات الصيانة والتوجيه بإستثناء القيادة.

Image result for iraq air force

לחיל האוויר העיראקי אין טכנאים מקומיים מבני עמו . את כל עבודות התחזוקה עושים קבלנים אמריקאים פרטיים המעסיקים את יוצאי חיל האוויר האמריקאי , מלבד את הטסת המטוס אותו עושים טייסים עיראקים שהשתלמו לשם כך בבסיסי חיל האוויר האמריקאי בארה"ב.

האמריקאים גם איימו על עיראק לא לספק להם חלקי חילוף למערכות הצבאיות שקנו בארה"ב – לאמור תוך זמן לא רב – צבא עיראק יעמוד מלכת .

ומה תהיה התוצאה ? ממש כמו בחולה סרטן שמפסיקים לו את הטיפול הכימותראפי באמצע . הגרורות מתחילות לגדול מחדש ובאגרסיביות יתרה ו-"אוכלים" את גוף החולה. כלומר – דאעש, שלמרות הכל עוד פעיל בעיראק, יתחיל לזנב בצבא עיראק, והערכה כי יוכל להשתלט מחדש על שטחים נרחבים אליהם הצבא העיראקי לא יוכל להגיע כי כל מערכות ההיסעים שלו ישבתו מעבודה. או לחלופין הטויוטות של צבא עיראק נגד הטויוטות של דאעש . צבא עיראק מפונק מדיי להילחם בצורה כזאת .

וכבר ראינו מה קרה בעיר מוסול שבצפון עיראק לפני כמה שנים . בין 2000 ל-4000 לוחמי דאעש גרשו בבושת פנים ובאופן מחפיר 2 דיוויזיות משוריינות של צבא עיראק שמנו 40 אלף לוחמים שהיו מצויידים במיטב הנשק החדיש האמריקאי , אך סרבו להילחם נגד "המשוגעים" שהסתערו עליהם עם טנדרים המצוידים במקלעים וחמושים בקלאצ'ניקובים. למה להם להילחם עבור שלטון מושחת שגונב להם את האוכל מהפה ולא סופר אותם או את משפחתם ובטח לא ידאג להם אם יפגעו בשדה הקרב.

לקח לצבא עיראק מספר שנים ואלפי קרבנות ומאות מיליארדי דולרים להחזיר את העיר מוסול לשלטונם.

נראה כי הלקח לא נלמד.

Image result for iraq air force

כתיבת תגובה