מבזקי חדשות ליום 28-1-20 . מתעדכן

*- אם ארה"ב או ישראל יעזו לבצע את האיום, להתנקש במפקד צבאי איראני אחר, זה יביא את חייהם של כל מפקדיהם לסכנה, הזהיר מפקד משמרות המהפכה האיסלאמית, (IRGC)חוסיין סלמי .

*- שר החוץ הסעודי לרשת cnn: הישראלים אינם ברוכים כאן והמדיניות שלנו קבועה. בעלי הדרכון הישראלים לא יכולים לבקר בסעודיה כרגע."

*- אבו מאזן : טראמפ כלב בן כלב, הוא לא יאיים עלי. זה איש זיפת, ערס שרוצה לכפות עלינו תכנית שאנחנו לא רוצים בה. ממשל של כלבים.
בזמן שנשאר לי בחיים האלה אני לא אהפוך לבוגד.

*- אל ג'זירה מצטט מקורות פלסטינים: אבו מאזן הודיע לחברי תנועת הפתח כי הוא קיבל איומים שישלם את המחיר על סירובו לשיחת טלפון מטראמפ.

*- סין שוקלת לסגור זמנית את כל בתי הקזינו במקאו .

*- הסיכון בעולם לנגיף הקורונה הוא גבוה!

ארגון הבריאות העולמי משנה את דעתו מיום חמישי האחרון ומעלה את רמת הסיכון מבינוני לגבוה.

*- ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אומר כי אין טעם להגיב צבאית לכל בלון נפץ שנשלח מרצועת עזה.

בתכנית "הבוקר" ברדיו 101.5FM (דרום) אמר ירקוני: "אני לא בטוח שכל פעם שזורקים בלון הפתרון הוא הפגזה של חיל האוויר. מצד אחד מאוד קל לנו להתלהם ולהגיד 'בואו עכשיו נעשה פעולה חמורה בתוך עזה' ומצד שני אנחנו יודעים שזה לא הפתרון משום שאחרי זה צריך גם רגיעה. החכמה פה היא לראות איך אנחנו, מדינת ישראל, לוחצת על הצד האזרחי של צה"ל ברגע שקורא כזה דבר. לא תמיד הזרוע החזקה של צה"ל דווקא בהפגזה היא התשובה".

*- אפגניסטן – ארגון הטאליבן: "הפלנו מטוס ובו חיילים וקצינים בכירים אמריקאים מעל אזור ע'זנה במזרח אפגניסטן. נוסעי המטוס נהרגו".
לא פורסמה התייחסות מצד גורמים אמריקאים רשמיים עד כה.

*- ככל הנראה, מתקפות סייבר נרחבות בוצעו לאחרונה על ממשלות וארגונים באירופה ובמזרח התיכון מיוחסות לקבוצת האקרים הפועלים לטובת ממשלת טורקיה, כך אמרו שלושה בכירים ממערכת הביטחון במערב.

*- דובר דעאש אבו חאמזה קורא לחיילי הח'ליפות בסיני ובסוריה לתקוף את ישראל ברקטות כימיות שברשות הארגון.

*- סין מקצה כמעט 9 מיליארד דולר למאבק בנגיף הקורונה הקטלני – Novinite.com – סוכנות הידיעות סופיה.

*- יו"ר ארגון הבריאות העולמי (WHO), טדרוס אדנום ג'בריאסוס, נמצא כעת בבייג'ינג, שם הוא צפוי לפגוש גורמים סיניים ומומחים רפואיים בנוגע להמשך ההתמודדות ולהערכות מצב לרבות טיפול וחישוב צעדים להשלכות התפרצות הנגיף.

ארגון הבריאות העולמי טרם הכריז על נגיף הקורונה כארוע חירום עולמי. אך לטענת היו"ר – "המגיפה נכנסת כעת לתקופה רצינית ומורכבת יותר ויש לבחון מחדש את התקדמותה ותוצאותייה".

מנהלת נציבות הבריאות הלאומית בסין- "נראה שזה מתגבר יתכן וימשך זמן מה, ומספר המקרים עוד צפוי לעלות."

*- הבורסה באיראן לא מפסיקה לעלות . בניגוד לה שוקרה בעולם . למה ? הם טוענים כי הייצוא שלא כולל מוצרי נפט עלה ב-40 אחז ויש פריחה כלכלי. רמאים כרגיל ? הנשמה מלאכותית על בסיס הפרטת חברות שבשליטת המנהיג העליון (200 מיליארד) והכנסתם לבורסה.

*- מחקרים חדשים מעידים כי סין הפכה ליצרנית הנשק השנייה בגודלה בעולם,אחריי ארה'ב ומקדימה את רוסיה.

בדו"ח של מכון המחקר הבינלאומי לשלום בשטוקהולם.החוקרים מציינים כי חוסר השקיפות בתעשיית הנשק בסין נלקח בחשבון.

נתון מכירות הנשק המשוער בין 70 עד 80 מיליארד דולר בשנה.

*- שר החוץ האיראני זריף: ממשל טראמפ הוכיח תמיד שהוא לא מוכן לנהל משא ומתן.

*- משרד ההגנה הרוסי: למורדים יש מעבדות של חומרים רעילים באידלב המנוהלות על ידי מומחים מאירופה. המטרה של המורדים היא ביצוע פיגועים כימיים מפוברקים על אזרחים כדי להאשים את המדינה הסורית.

 

 

 

כתיבת תגובה