הקומנדו האמריקאי חיסל את האחראי הראשי על הכנסות הנפט והגז בדאעש

הצבא האמריקני הודיע ​​על חיסולו של אבי וורד אל-עירקי, האחראי על הכנסות הנפט והגז בדאעש, במבצע מיוחד בהשתתפות כוחות כורדים בעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה.

האמריקאים ממשיכים בחיסול שיטתי של כל קאדר הפיקוד הבכיר של דאעש בסוריה ועיראק- כך מדווחת רשת הטלויזיה האמריקאית סי אן אן.

אלוף משנה מייל קגינס, דובר מבצע  "الحل المتأصل", אמר ל- CNN באמצעות הדואר האלקטרוני כי אבו וורד הוא עיראקי "מפקד ותיק בדאעש וניהל את הכנסות הנפט והגז של הארגון, שם שימש כקצין הנפט ומשאבי הטבע של הארגון."

דובר הצבא האמריקני ציין כי פעולת חיסול הבכיר של "דאעש" התרחשה עם שחר של ה- 15 בינואר, ולא הוכרז מיד אחר כך אלא רק אתמול ב"טוויטר " על ידי הכוחות הדמוקרטים הסורים (הכוחות הכורדים הנאמנים לארה"ב).

מרכז התקשורת של הכוחות הדמוקרטיים הסורים הודיע ​​אתמול על חיסולו של אבו אל-וורד העיראקי, אחראי הנפט ומימון התאים הרדומים  של ארגון דאעש, והוסיף כי תפקידו כלל גם פיקוח על התקפות דאעש באזור.

בהצהרה של מרכז התקשורת של הכוחות הדמוקרטיים הסורים נאמר כי ב- 14 בינואר, היחידות נגד הטרור של כוחותיהם ביצעו פעולה צבאית בדיר א-זור, ובמהלך המבצע היו חילופי אש עם גורמים חמושים שהביאו למותו של  "אבו אל-וורד העיראקי" יחד עם אדם לא מזוהה אחר, והם גם לקחו שלל כמות של תחמושת ואת המסמכים שהיו במקום.

לעומת זאת, דובר הצבא האמריקני צוטט באומרו כי כוח המשימה למבצעים המשותפים היה חלק מהמשימה, שתוארה כמו פשיטה "טקטית" ולא של פשיטת קומנדו מהאוויר.

Image result for AMERICAN COMMANDO

"דאעש רוצה כי לוחמיו ישימו יד על נפט במזרח סוריה", אמר אל"מ מיילס קגינס בדואר האלקטרוני שלו. "זה מקור הכנסה היסטורי עבורם. אנו עוזרים לשותפינו – הכורדים הסורים למנוע זאת."

כוחות אמריקאים מוצבים בצפון סוריה בסביבת בארות הנפט, כשהמטרה המוצהרת היא למנוע מאנשי דאעש לשלוט בהן, לאחר הפעולה הצבאית הטורקית "אביב השלום", שאנקרה כיוונה להקים אזור חיץ בצפון סוריה, ולגרש את הכוחות הדמוקרטיים הכורדים הנתמכים ע"י ארצות הברית.

مقتل المسؤول عن عائدات النفط والغاز في

 

כתיבת תגובה