איראן מקדמת כוחות חדשים מעיראק לבסיס חדש שבנתה במזרח סוריה

משמרות המהפכה האיראנים הקימו בסיס צבאי חדש ליד העיר אלבוכמאל במזרח מחוז דיר א-זור , בדומה לבסיס עין אלעלי שבשליטת כתאיב חיזבאללה ,המוכרת כחיזבאללה עיראק , סמוך לגבול עיראק-סוריה – כך מדווחת סוכנות החדשות הסורית סטפ ניוז.

מצגת הבסיס האיראני החדש במזרח סוריה:

כתב הסוכנות סטפ-ניוז אומר כי משמרות המהפכה האיראנים החלו להעביר לבסיס החדש שבאזור אלבוכמאל  לוחמים ממיליציות שלהם בעיראק.

הוא הוסיף כי הבסיס האיראני החדש ממוקם על ההר המשקיף על העיירה אלצאלחיה, בפרברי העיר אלבוקמל, וצילומים מעידים שהוא מכיל בונקרים ומנהרות תת קרקעיות.

הבסיס האיראני החדש – כפי שציין (באדום) הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. :

הבסיס האיראני החדש בהגדלה:

הוא הדגיש כי המיליציות האיראניות כבר הביאו כ -120 לוחמים של משמרות המהפכה, מעיראק, דרך מעבר הגבול שליד העיר אלבוקמל, והתמקמו בה והחלו מיום שני בבוקר החלו בהקמת עמדות תצפית ועמדות צלפים בכל רחבי הבסיס החדש שעל ההר.

הוא הסביר כי הבסיס החדש נמצא במיקום אסטרטגי חשוב, שכן הוא שולט על כל העיירות הסמוכות לאלבוקמל והנמצאים בשליטת המשטר הסורי, וכן על האזורים שממול ונמצאים  בשליטת "מיליציית קאסד" הכורדית, כמו כן האתר מאפשר לצלפים לפקח על כל התנועות בסביבתו.

למיליציות האיראניות יש באזור אלבוכמאל שליד גבול סוריה-עיראק מספר בסיסים ומפקדות וכן במשולש העיראקי שליד אזור מעבר אלתנף הנמצא בדרום מזרח סוריה ליד גבולות עיראק וירדן.

מפה האזור בו נמצא הבסיס האיראני החדש:

خاص لستيب|| الحرس الثوري الإيراني يُنشئ قاعدة عسكرية ضخمة بريف البوكمال شبيهة بقاعدة "عين علي" (خريطة)

הערה: לאחרונה הותקף בסיס האימאם עלי האיראני הנמצא על גבול סוריה לבנון והנחשב לגדול הבסיסים האיראנים בסוריה. על פי כלי תקשורת סורים מקומיים התקיפה בוצעה ע"י כלי טייס אמריקאים אך היו גם שטענו כי תקיפות האוויר ההרסניות על בסיס אבו עלי בוצעו ע"י מטוסי אפ-35 ישראלים ישרו על הבסיס טילי שיוט מאזור מפגש הגבולות הסורי-ירדני עיראקי ליד מעבר אלתנף שבדרום מזרח סוריה.

בסיס האימאם עלי:

אזור מעבר אלתנף:

 

 

כתיבת תגובה