צעירים סורים מנצלים את שליחתם ללוב ע"י טורקיה כדי להסתנן לאירופה

המצפה הסורי לזכויות אדם מגלה, שלפחות 17 לוחמים סורים פרו-טורקיים, שהועברו ללוב, שינו את יעדם לאירופה, והגיעו לאיטליה,
"המצפה " מדווח מפי קרובי משפחתם וקרוביהם של קבוצה זו, כי הם עברו בכוונה בדרך זו, כגשר כדי לעבור לאיטליה. ברגע שהגיעו ללוב הם פנו לאיטליה, וחלקם נסעו לאלג'יריה, העיקר שיגיעו לשער יציאה  ממנו ניתן יהיה להגיע לאירופה.

המצפה הצביע על כך, שטורקיה ממשיכה לגייס את המבקשים לנסוע לטריפולי, כמו כן מגיעים גם קבוצות חדשות הנקראות כ"שכירי חרב ", והצביע כי מספרם הגיע כעת לכ-2,400 בעוד 1700 עדיין עוברים הכשרה באפרין ובאזורי " מגן הפרת " , ואזורים בצפון מזרח סוריה.

מהמצפה נמסר , כי מתנדבים אלה שייכים למיליציות "חטיבת אל-מעתסים – لواء المعتصم  , כוח הסולטאן מוראד – فرقة السلطان مراد , חטיבת הבזים הצפונית ואלחמזאת – لواء صقور الشمال والحمزات  כוח הלבנט וסולימאן שאה – فيلق الشام وسليمان شاه, וחטיבת סמרקנד – لواء السمرقند."

המצפה הצהיר כי מהמידע שיש בידו עולה כי טורקיה רוצה לשלוח ללוב כ-6,000 מתנדבים סורים.

הוא הוסיף כי הוא היה עד , להגעתם של גופות נוספות, של שכירי חרב סורים שנהרגו בטריפולי, וציין כי מניין ההרוגים עד כה עלה ל -24 לוחמים, שלדבריו שייכים למיליציות  "חטיבת אל-מעתסים, כוח הסולטאן מוראד, חטיבת הבזים הצפונית ואלחמזאת."

ה"מצפה " ציטט את אחד הלוחמים שרצה לנסוע ללוב שאומר:" אני רוצה לנסוע ללוב בגלל ההטבות הכספיות שטורקיה מציעה. אין לי מה להפסיד. אין לי מה להפסיד. אני גר באוהל והמשכורת שלי היא 300 לירות טורקיות. זה לא מספיק בשבילי לשלם על אוכל, אז לצאת ללוב ולהרוויח לפחות 2000 דולר זה טוב יותר מאשר להילחם באזורים שממזרח לפרת.  (רויטרס)

بعد نقلهم إلى ليبيا.. أنباء عن وصول 17 من المقاتلين

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה