הערכה: במלחמה הבאה תנותק ישראל מהעולם עקב סכנת טילים בכל רחבי המדינה

מומחה צבאי ישראלי חשף, כי "התובנה הישראלית, מהפלת המטוס האוקראיני, במרחב האווירי של טהרן בשבוע שעבר, פירושה כי נמל התעופה בן גוריון במלחמה הבאה ייסגר. ישראל חוותה אפשרות כזו במלחמות קודמות, עם ארגונים עוינים, שיש להם יכולות טילים כבדות ומדויקות, מה שהפך את המרחב האווירי למסוכן יותר מבעבר. "

אמיר אורן הוסיף בדו"ח שלו באתר החדשות וולה, שתורגם על ידי "אתר ערבי 21", כי "במבצע הצבאי הבא ,ישראל תימצא את עצמה מנותקת מהעולם החיצון, על ידי ירי לשדה התעופה הבינלאומי שלה, מכיוון שנפילת המטוס האוקראיני, נותנת לישראל הזדמנות להסיק מסקנות, לקראת המלחמה הבאה, בין אם נגד מליציות, או מפלגת אלוהים (הכוונה לחיזבאללה), או חמאס, או סוריה, או איראן, ומי יודע, אולי כולם ישתתפו במלחמה הזו. "

مخاوف إسرائيلية من استهداف مطار بن غوريون بالحرب المقبلة

הוא הדגיש כי "שדות תעופה אזרחיים בתוך ישראל ייסגרו, במהלך המלחמה הבאה, ובמיוחד שדה תעופה בן גוריון, כבר במלחמה האחרונה עם עזה, בקיץ 2014, קרה הדבר הזה, כאשר טיל שנורה על ידי חמאס נפל קילומטר וחצי, מחוץ לגדר שדה התעופה. זה גרם לחברות התעופה הבינלאומיות, להשהות את טיסתן למשך יומיים, וזה מהווה הישג צבאי עבור חמאס. "

הוא ציין כי "מה שקרה עם חמאס במלחמת 2014, משמש דוגמה, למה שעלול להיות במלחמה הבאה, אם עם חיזבאלה בלבנון, או עם איראן ושלוחותיה, החמושים בארסנל טילים מאסיבי, אפשר לאמר היום, לאחר חמש שנים ממבצע צוק איתן , המרחב האווירי הישראלי מסוכן יותר, והאיום עליו הפך לקל מאי פעם, בגלל התעצמות האויבים במערכות טילים מסוגים שונים.

הוא חשף כי "ארגונים ומדינות עוינות, עשויים לטווח לשדות תעופה ישראליים, באמצעות טילי קרקע-קרקע ,או אוויר -קרקע, מל"טים, מטוסי מלחמה שיכולים להסוות את עצמם כמטוסים אזרחיים, ואמצעי לחימה אחרים(כגון רחפנים) הזמינים בשווקים אזרחיים."

תוצאת תמונה עבור مطار بن غوريون الإسرائيلي

הוא הסביר כי "ישראל הודיעה שבמלחמה הבאה נגד לבנון, היא תתמקד בתשתיות שלה, בכדי להכריח את ממשלת לבנון, ללחוץ על חיזבאללה להפסיק את האש. כאשר ישראל מדברת על תקיפה של תשתיות לבנוניות, הדבר מרמז גם על שדה התעופה של ביירות, ואילו חסן נסראללה חזר שוב ושוב על איומיו, בתקיפה של מפעלי אמונייק במפרץ חיפה, באמצעות טילים, הם עשויים להיות מכוונים גם לעבר שדה התעופה בן גוריון. "

הוא הוסיף כי "במלחמה הבאה חברות תעופה בינלאומיות, ייאלצו לבטל את טיסותיהן אל שדות תעופה בישראל . חברות הביטוח יתחמקו מהאחריות כספית והפיצויים שאמורים לשלם על ההפסדים ,מה גם שהעברת שדה התעופה האזרחי לנגב, לא יועיל הרבה, מכיוון שכל הארץ תהייה בטווח הטילים, וגם שם יהיו מטווחים ,גם נמלי הים התיכון יהיו על הכוונת, ובמקרה זה ספינות הסוחר יתרחקו מנמלי חיפה ואשדוד, למעט נמל אילת".
הוא הדגיש כי "ישראל תמצא עצמה, מנותקת מכל העולם, בשבוע אחד של המלחמה הקשה. אם המלחמה תימשך שבועות רצופים, כמו בלבנון 2006, או בעזה 2014, יש לכך השלכות חמורות על המתקנים החיוניים ועל הכלכלה שלה."

הוא סיכם באומרו כי "צבא ישראל, שליבו הוא חיל האוויר, משוכנע שבסיסיו יטופלו בעימות הבא, מה שיהפוך את המצב לקשה יותר . נכון שהנתונים האלה אינם חדשים, אך אנו עשויים לשלם מחיר יקר במלחמה בעזה או בלבנון".

תמונה קשורה

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה