מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 11.1.2020 . מתעדכן

*- ארצות הברית מתכננת יוזמה דיפלומטית להפחתת המתחים בין יוון לטורקיה בגלל תביעות מנוגדות על שיפוט ימי במזרח הים התיכון, כך אמר שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, לעיתון יווני.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פנה אתמול לנשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, למסור ברכת יום הולדת אישית למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מטעמו, כך אמר ביום שישי גורם בכיר מטעם הבית הכחול של סיאול.

*- פקיסטן ורוסיה הסכימו לפתוח במאמץ משותף שמטרתו 'להחזיר את השלום' לאזור, כך דווח ברדיו פקיסטן .

הסיכום בין המדינות הגיע במהלך שיחה טלפונית ביום חמישי בין שר החוץ הפקיסטני, שאה מחמוד קורצ'י, למקבילו הרוסי, סרגיי לברוב.

*- תיאוריית המפץ הגדול – מנהיג צפון קוריאה ודאי מתבונן בהתנהלותה של ארצות הברית מול איראן ולמד כי הפעלת לחץ על טראמפ יכולה להביא אותו למשא מתן בתנאים טובים.

קים ג'ונג און מתבונן בהתנהלותה של איראן מול ארצות הברית ומסיק את מסקנותיו, סביר ואחת מהן זה לקיים מבחני נשק שיביאו את טראמפ לשולחן המשא ומתן בתנאים שהוא מעוניין בהם.

אחרי שנתיים של דיפלומטיה לא מוצלחת, צפון קוריאה עלולה להמר על החשש של טראמפ מעימותים צבאיים, תוך כדי שהיא מנסה ללחוץ עליו צבאית, בסבירות שטראמפ גם יהיה "לחיץ" בגלל שנת הבחירות, הרי הוא מקווה לזכות שוב ברוב הקולות – לכן ייתכן כי קים סבור שאסטרטגיה פרובוקטיבית יותר יכולה להצליח לו בעת הזו מול טראמפ.

*-הטאליבאן הודיע על הפלת מסוק אמריקאי לטענתם כל צוותו נהרג.

*- אירוע ירי בבסיס חיל האוויר האמריקאי מאקדיל שבטאמפה פלורידה.

*- משאל דעת קהל של העיתון האמריקאי יו אס טודיי בשאלה:"האם אתה תומך בחיסול קאסם סולימני ? "

"إستطلاع رأي ل USA TODAY/Ipsos"
•هل تؤيد إغتيال سليماني:
42% نعم – כן
33% لا – לא
25% لا أعرف – לא יודע
•هل ستضرب إيران مصالح أمريكا في الشرق الأوسط:- האם איראן תתקוף אינטרסים אמריקאים במזרח התיכון:
69% نعم – כן.
•هل ستحدث هجمات إرهابية داخل أمريكا:- האם אפשרי שיהיו פעולות טרור על אדמת ארה"ב?
63% نعم – כן
•هل ستطور إيران أسلحتها النووية: – האם איראן תמשיך לפתח את נשקה הגרעיני ?
52% نعم – כן .

אתר Nziv.net מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל:
[email protected]

 

One thought on “מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 11.1.2020 . מתעדכן

  • 11/01/2020 at 00:57
    Permalink

    אחרי שנתיים של דיפלומטיה לא מוצלחת, צפון קוריאה עלולה להמר על החשש של טראמפ מעימותים צבאיים

    לא הימור מוצלח במיוחד. אם האירועים האחרונים מראים משהו זה שלטראמפ אין את העכבות הרגילות של מנהיגים מערביים. הוא סולד ממלחמה ומעדיף משא ומתן אבל הוא לא חושש לבצע מהלכים שהדעה הרווחת מגדירה אותם כמסוכנים והרי אסון (בין אם זו הכרה בירושלים כבירת ישראל או חיסול האיש החזק ביותר צבאית באירן). הוא לא רק מדבר, הוא גם עושה, והרבה

כתיבת תגובה