שוב הותקפו הערב מפקדות ומאגרי טילים בליסטיים איראנים במזרח סוריה

והמנגינה נמשכת.

גם הערב כמו פעמים רבות בשנה האחרונה הותקפו מפקדות איראניות ומחסני נשק שהכילו טילים בליסטיים שאך הגיעו מאיראן ע"י כלי טייס בלתי מזוהים .

האתרים שהותקפו , כך על פי אמצעי תקשורת מקומיים במזרח סוריה נמצאים בעיירות הבאות הסמוכות לעיר המחוז אלבוכמאל :

السكرية – אלסכריה والجلاء – אלג'לאא' والعباس – ואלעבאס.

אתרים אלו קרובים מאוד למעבר הגבול אלקאים בין סוריה לעיראק והמשמש את הגשר היבשתי האיראני הנפרס מטהרן ,דרך עיראק, בואכה סוריה עד חופי הים התיכון תחת חסות החיזבאללה.

דיווח ערביים טוענים כי את המתקפה הערב ביצעו,כמו בהרבה פעמים קודמים , זוג מטוסי אפ-35 של חיל האוויר הישראלי שבדרך כלל מגיעים ליעדם דרך שמי ירדן ומשם נכנסים לשמי עיראק ומשם תוקפים את המטרות האיראניות ואת המפקדות של המיליציות הנאמנות להם והפרוסות לאורך גבול עיראק-סוריה.

תמונה

לעומת זאת יש אמצעי תקשורת הטוענים כי מי שעומד מאחורי תקיפה זאת הם כלי טייס של כוחות הברית בהובלת ארה"ב הפועלים באזור נגד מטרות דאעש. אלא שבימים האחרונים הודיעו בכירים מפיקוד מרכז של צבא ארה"ב כי לאור ההצהרות האיראניות המתלהמות לנקום את חיסול הגנרל קאסם סולימני ע"י פגיעה בכוחות אמריקאים בסוריה ועיראק, האמריקאים מפסיקים בפעילות האווירית נגד דאעש ומתרכזים בהגנה על כוחותיהם הם.

בד בבד נמשכים הדיווחים כי המיליציות האיראניות הפרוסות באזור המותקף ממשיכות לעזוב את מתקני הקבע שלהן מחשש לתקיפות שאכן מגיעות , ונעו לאתרים חלופיים יחד עם נשקם ומחסני הנשק שלהם .

גם אתמול בערב תקפו כלי טייס בלתי מזוהים 2 אתרים במזרח סוריה : بلدة الجلاء העיירה אלג'לאא' وقرية العباس והעיירה אלעבאס. כמו שאתם שמים לב גם היום הותקפה אלג'לאא – ככל הנראה לא סיימו אתמול את העבודה אז שלחו "פטישים" יותר כבדים לרסק את המטרה.

השנה הותקפו בסיסים איראנים במזרח סוריה כבר יותר מ-3 פעמים מאז החלה שנת 2020 ,רק לפני 10 ימים.

בשנת 2019 הותקפו מפקדות איראניות במזרח סוריה יותר מ-20 פעם ורובם תועדו ע"י רשתות התקשורת והרשתות החברתיות שבאזור.

דיווח מאמש ,של המצפה הסורי , טוען כי מטוסי קרב אמריקאים תקפו עמדות של המיליציה השיעית אפגנית – חטיבת אלפטימיון ליד מנחת המסוקים אלחמדן ליד העיר אלבוכמאל  ונשמעו אמבולנסים מגיעים ליעדים שהותקפו כשברקע עדיין נשמעות התפוצצויות עזות שנשמעו בכל רחבי מזרח מחוז דיר א-זור.

האזור המותקף:

כתיבת תגובה