המנהיג הדתי העיראקי מוקתדא סאדר קורא להתנגדות פעילה נגד ארה"ב

נראה כי כל מנהיג דתי שיעי המכבד את עצמו,אבל לא בדיוק גורם ליתר הערכה כלפיו , פותח בימים אלו את פיו ומשתלח בארה"ב משל היתה המצורעת התורנית . 

אלא שלדבר לא עולה ובטח לא הורג!

אחרי שכל המנהיגים הדתיים באיראן פערו את לועותיהם באיומים הגיע תורו של המנהיג העיראקי הבולט – מוקתדא סאדר שבימים כתיקונם מהווה אופוזיציה פעילה לאיראנים בעיראק.

הוא לא רק מאיים הוא גם קורא להתחיל בהתנגדות פעילה נגד נוכחות ארה"ב באזור על ידי כל הגורמים השיעים. הוא כנראה לא קלט שאם הוא ייפגע באמריקאים גם אחריו ירדוף טיל לא טעה!!

איש הדת המשפיע בעיראק, מוקדתא אל-סאדר, פרסם הצהרה לפיה אם כוחות ארצות הברית לא יעזבו את המדינה, עיראק תהפוך עבורם  לווייטנאם חדשה.

סאדר, המוביל את הגוש הגדול ביותר בפרלמנט העיראקי, כתב במכתב לאסיפה כי החלטת הפרלמנט שקוראת לממשלה לשים קץ לנוכחות חיילים זרים "לא מתקדמת מספיק".

"אני רואה בכך תגובה חלשה כנגד הפרה אמריקאית של הריבונות העיראקית והסלמה אזורית", הוא ציין במכתב.

סאדר הוסיף במכתב כי יש לבטל מיד את הסכם הביטחון עם ארצות הברית, יש לסגור את השגרירות האמריקאית במדינה, לגרש את חיילי ארצות הברית בצורה משפילה, ויש להפליל את התקשורת יחד עם ממשל טראמפ.

"לבסוף, אני קורא באופן ספציפי לקבוצות ההתנגדות העיראקיות ובאופן כללי יותר לקבוצות מחוץ לעיראק להיפגש מיד ולהודיע על הקמתן של חטיבות ההתנגדות הבין-לאומיות", הוא כתב.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור מוקתדא א-סאדר

 

כתיבת תגובה