הכורדים בעיראק וסוריה: מבזקי חדשות 7-1-2019.

*- גורמים בפנטגון: הלחימה נגד דאעש בעיראק מוקפאת. בחודשיים האחרונים היו 13 מתקפות טילים (בלי המתקפות היום) נגד מטרות אמריקאיות בבגדד.

במקביל דווח כי דאעש תקפו היום גם בעיראק (אזור כירכוכ) והצליחו להרוג 3 חיילים עיראקים.

In this Nov. 1, 2018, photo released by the U.S. Army, soldiers surveil the area during a combined joint patrol in Manbij,…

*- מוקתדא א-סדר, הנחשב למנהיג השיעים שאינם פרו-איראנים בעיראק, קורא לסגור את השגרירות האמריקאית ולהוציא את כל החיילים האמריקאים מעיראק. זה אותו מוקתדא א-סדר שרק לפני חודשיים תמך במפגינים שהפגינו נגד המיליציות האיראניות. עדות נוספת לכך שחיסול סולמניי ושות משנה סדרי עולם.

תוצאת תמונה עבור מוקתדא סאדר

*- מפה עדכנית של שטחי הכורדים בצפון סוריה:

תמונה

*- הפרלמנט העיראקי החליט להוציא את הכוחות האמריקאים מעיראק. זה לא אומר שמחר בבוקר יוצאו הכוחות אבל זה בהחלט התפתחות דרמתית.

*- הכורדים החברים בפרלמנט העיראקי החליטו שלא להשתתף בדיון הנערך היום על הוצאת האמריקאים מעיראק.

*- כשטראמפ הודיע על החלטתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה באוקטובר האחרון הוא אמר שהבטיח לבוחריו להוציא את הצבא מהמזה"ת והנה הוא עומד בהבטחותיו.

לפי הפנטגון ארה"ב הגבירה את נוכחותה במזה"ת בלא פחות מ-20,000 חיילים בחצי השנה האחרונה.

מסוריה הוצאו בסופו של דבר רק כמחצית מבין 2,000 החיילים שהיו בה עד אוקטובר אולם פזיזות ההחלטה של טראמפ הביאה למחירים כבדים. בעקבות החלטת טראמפ לסגת מהגבול הטורקי – בסיסי חיל אוויר אמריקאים ולא מעט נקודות אסטרטגיות עברו לידי רוסיה ואסד / טורקיה.

לארצות-הברית יש כעת כ-60,000 חיילים במזרח התיכון. כ-5,000 מהם מוצבים בעיראק ועוד כ-1,000 בסוריה.

תוצאת תמונה עבור ‪rojava‬‏

קרדיט:אוריאל לוי – ערוץ רוג'בה בטלגרם

כתיבת תגובה