חמינאי במסר לארה"ב :נגיב באופן מדוד ורק כנגד מטרות צבאיות

האם איום מהמעגל הראשון של המנהיג העליון – חמינאי מאיים יותר מאיום מהמעגל הראשון של הפיקוד העליון של משמרות המהפכה האיראנים ? 

רק מומחים יצליחו להבחין בניואנסים המבדילים. אך דבר אחד ברור – "גשם" של איומים מגיע מאיראן, הנובע מהחשש של המנהיגים כי הם לא חסינים יותר וכי זמנם אפשר ונקצב כבר!

מטרת האיומים האיראנים הוא אחד בלבד – למנוע הישנות חיסול כה בכיר בממשל האיראני ולמנוע מחרב העריפה להתקרב לגרונם!

איראן בהחלט מודעת להבדל העצום ביכולות הצבאיות בינה ובין איראן והם מספיק חכמים ומנוסים לא להעיר את הנשר האמריקאי ממרבצו, כי אחרת לא תהיה להם תקומה!

אגב, גם טראמפ טוב באיומים . הוא פשוט השתלב באווירה!!

בראיון בלעדי ל- CNN בטהראן אמר ביום ראשון חוסיין דהקאן, היועץ הצבאי של המנהיג העליון של איראן, איתאללה חמינאי: "התגובה בוודאות תהיה צבאית ונגד אתרים צבאיים".

דהקאן, שר ביטחון לשעבר, הוא היועץ הצבאי הראשי של איתאללה עלי חמינאי, והוא קרוב מאוד למנהיג העליון.

"הרשה לי לומר לך דבר אחד: ההנהגה שלנו הודיעה רשמית שמעולם לא חיפשנו מלחמה ולא נחפש מלחמה", הוא אמר.

"אמריקה היא שהחלה את המלחמה. לכן עליהם לקבל תגובות מתאימות למעשיהם. הדבר היחיד שיכול לסיים את תקופת המלחמה הזו הוא שהאמריקאים יקבלו מכה שווה למכה שהם נתנו והם לא צריכים לחפש מעגל חדש".

לשאלה מה יקרה אם טראמפ יבצע את האיום שלו לפגוע באחד מאתרי התרבות של איראן, אמר דהקאן שאם ארצות הברית תנהג כך אז "בוודאות שום צוות צבאי אמריקאי, שום מרכז פוליטי אמריקאי, שום בסיס צבאי אמריקאי, שום כלי שיט אמריקאי לא יהיה בטוח. הם נגישים לנו".

הערה: ניתן להבין מדברי המקורב לחמינאי כי איראן שולחת לארה"ב מסר בדבר תגובה שהצטמצם בתחום הצבאי ותהיה מדודה וזהירה והיא נועדה רק לצאת לידי חובה. האיראנים רוצים להיות בטוחים,לפני שהם מוציאים לפועל כל מהלך צבאי,אפילו דרך אחת ממיליציות הפרוקסי שלהם,כי ארה"ב מבינה היטב את צעדיהם וכי הם אינם חורגים מהמנדט "המקובל" על שני הצדדים.

הכתב הצבאי של אתר "נציב נט" מעיר:  

לאיראנים חשובה סימטריה ובמקרה הזה גם מידתיות כשברקע פוטנציאל נפיצות למלחמה שדני הצדדים לא רוצים אבל צד אחד, איראן, גם יפסיד בה הכל.
לכן סביר מאוד שהתגובה לא תהיה מאיראן ולא בטילים ושאר הפחדות. האיראנים ירצו להגיב על אדמת עיראק, שם בוצע החיסול ושם תהיה הנקמה. הם יחפשו מטרה צבאית חשובה באיכות ולא בכמות (כי כמות = מלחמה), הם ימתינו בסבלנות להגעה של בכיר אמריקאי, מפקד סנטקו"ם או משהו מקביל וינסו לפגוע רק בו/רכבו.
לדעתי לא תהיה תקיפה מאיראן על מדינות המפרץ או על בסיסים אמריקאים במפרץ בעיקר כי זה לא מידתי ולא ניתן לשלוט בכמות הנפגעים (וכמות = מלחמה).
פגיעה בבכיר צבאי אמריקאי ייתכן ותוכל עי טראמפ. כל דבר מעבר, כל מתקפה באמצעים חריגים, תגרור תגובה קשה.

בהינתן התסריט הזה אנחנו נמצאים לכאורה עוד יותר רחוק ממעגל הנקמה. בטח לא עי איראנים. הפרוקסי גם ככה תמיד חיפש עילה לפגוע.

תוצאת תמונה עבור חוסיין דהקאן, היועץ הצבאי של המנהיג העליון של איראן

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה