מבזקי חדשות ליום 3.1.2020 . מתעדכן

*- דיווחים כי כלי טיס בלתי מזוהה תקף עמדות איראניות ליד העיר אלבוכמאל במזרח סוריה. מעריכים כי התוקפים היו כלי טייס של בנות הברית בהובלת ארה"ב הפועלים באזור.

תמונה

*- מטוסים של בעלות הברית תקפו אתרי דאעש באזור מחוז נינוה בעיראק.

*- עיתונאי עיראקי טוען כי  גורמים מסרו לו כי סולימאני הדגיש בהוראותיו כי העניין ייפתר עד יום שישי, תוך ניצול חופשות בארצות הברית ושיבוש מעגלי קבלת ההחלטות הפוליטיות על תגובת נגד". ככל הנראה מדובר במה שטוענים אמצעי התקשורת לפיו סולימני הורה לחיזבאללה עיראק לתקוף מתקנים אמריקאים ברחבי עיראק.

תמונה

*- ‏שר ההגנה האמריקני מארק אספר: כללי המשחק השתנו. ארה"ב תבצע "תקיפות מנע" כדי למנוע פגיעה בכוחותיה בעיראק.

*- מזכיר ההגנה האמריקני, מארק אספר, אמר כי יש אינדיקציות לכך שאיראן והמיליציות השיעיות שנתמכות על-ידי מתכננות לבצע מתקפות נוספות נגד כוחות אמריקניים. הוא הוסיף כי אם מיליציית גדודי חיזבאללה השיעית שפועלת בעיראק תמשיך בהתנהגותה הפרובוקטיבית, היא "קרוב לוודאי תתחרט על כך". אספר הוסיף שעיראק צריכה לעשות יותר כדי למנוע מהמיליציות לתקוף כוחות אמריקניים, ואמר כי ארה"ב לא קיבלה בקשה מבגדד להפחית את מספר החיילים במדינה. רויטרס

תמונה

*- ביום חמישי חשף שר ההגנה האמריקני מרק אסבר, כי הוא מאמין כי חטיבות חיזבאללה העירקיות, עשויות לבצע מעשה פרובוקטיבי נוסף. "אם חטיבות חיזבאללה יבצעו פרובוקציה נוספת, הם יתצערו על זה".

"אנו חווים פרובוקציות זה חודשים", אמר אסבר לעיתונות והוסיף, כי "אנו מוכנים להגן על עצמנו", ו"ננקוט מכה מקדימה "אם ארצות הברית תזהה התקפות חדשות.

*-משרד החוץ האמריקני מחדש את אזהרת הנסיעות של אזרחיו לעיראק.

אזהרת מסע לעיראק בנוסח מאוד מלחיץ … הכן מראש 'כתב צוואה' – ארה"ב באזהרת מסע מחודשת לאמריקאים שמעוניינים לבקר בעיראק דורשת לתכנן את הלוויה שלהם ולהכין צוואה לפני שהם מחליטים בעצמם לבקר בעיראק. מכיוון שהתנאים הכלליים השתנו ונתווספו איומים חדשים.

*- עוד מטוס תובלה אמריקאי ענק מדגם סי-17 עושה את דרכו לעבר המזרח התיכון כשהוא עמוס כוחות תגבור. אתמול הביאו 3 מטוסים כאלו כוחות מדיויזיה 82 המוטסת לבסיס בירדן שם יתארגנו הכוחות ויהיו מוכנים למקרה ויצטרכו אותם בעיראק.

תמונה

*- כטב"מ טורקי הופל בשמי טריפולי.

תמונה

*- בגדאד מכחישה שהכוחות האמריקניים שולטים במרחב האווירי של עיראק.
בהצהרה של פיקוד המבצעים המשותפים בעירק דווח: כי חלק מכלי התקשורת דיווחו מידע שגוי, כאילו הכוחות האמריקאים החרימו מכשירי ניווט מפיקוד המבצעים המשותפים, וכי המרחב האווירי העירקי היה בשליטת הכוחות האמריקאים."

بغداد تنفي سيطرة القوات الأمريكية على أجواء العراق

*- אזהרת מסע לעיראק בנוסח מאוד מלחיץ …

הכן מראש 'כתב צוואה' – ארה"ב באזהרת מסע מחודשת לאמריקאים שמעוניינים לבקר בעיראק דורשת לתכנן את הלוויה שלהם ולהכין צוואה לפני שהם מחליטים בעצמם לבקר בעיראק.מכיוון שתנאיי הכללים השתנו ונתווספו איומים חדשים

כתיבת תגובה