ארה"ב נערכת לאפשרות חטיפת אחד מהדיפלומטים שלה בעיראק ע"י חיזבאללה

מיד אחרי ירי הקטיושות המשופרות לעבר בסיס הצבא העיראקי קיי-1 בו נמצאו גם כוחות אמריקאים  והריגת קבלן אמריקאי ופציעת 4 חיילים אמריקאים באותו בסיס הפסיק שר החוץ האמריקאי את כל פעילותו וטס בבהילות לעיראק שם נחת בבסיס חיל האוויר העיראקי "עין אלאסד" כדי לדון בהתפחויות החמורות ובהריגת אזרח אמריקאי.

לא עברו 24 שעות וכלי טייס של חיל האוויר האמריקאי הפציצו 5 מפקדות של מיליציית "כתאיב-חיזבאללה" (חיזבאללה עיראק) ,הן בסוריה והן בעיראק . הפגיעה בבסיס הייתה ליד מעבר הגבול עם סוריה – אלקאים.

ההערכה היתה כי פומפאו הגיע במיוחד לעיראק ,בשליחותו של הנשיא טראמפ , כדי לאשר את התכנית התקיפה שיצאה לפועל באופן מיידי.

פומפאו הצהיר בסמוך לתקיפה כי ארה"ב לא תשלים אם פגיעה באזרחים או בחיילים אמריקאים וכי היא תגיב החומרה יתרה אם שוב יפגעו אזרחיה.

גם הנשיא טראמפ צייץ "איום מפורש" להגיב ישירות נגד איראן אם שוב ייפגעו אמריקאים.

Image result for us special forces

האיומים נשאו פרי והאיראנים הורו לכל "המפגינים" העיראקים,שהיו למעשה אנשי מיליציות שיעיות הנתונות לפקודת איראן , והשתלטו על מבוא השגרירות בבגדד, לצאת לאלתר מהאזור ולסגת בחזרה למחנותיהם מחשש שיפגעו אמריקאים והם יותקפו שוב ע"י האמריקאים.

לא ברור מה אמריקאים יודעים, אך אתמול הובאו חיילי היחידה המיוחדת המטפלת בחטיפת בני ערובה אמריקאים , לבסיס בירדן, ביחד עם מסוקי הוי-22 אספריי שלהם, לכל מקרה שייווצר משבר שיחייב את התערבותם.

יחידת הקומנדו האמריקאית בדרכה על מטוסי תובלה לבסיס הזנקה בירדן:

תמונה

תדלוק אוויר של מסוקי הוי-22 אספריי בדרכם לירדן לחבור לכוחות המיוחדים:

האמריקאים עדיין מעריכים כי איראן תנסה לפגוע בכוחותיה בעיראק או בסוריה ע"י כוחות הפרוקסי שלה תוך הכחשה גורפת למעורבות בתקיפה שכזאת.

בנוסף אנו רואים שוב את שר החוץ האמריקאי מפנה את לוח הזמנים שלו כדי לטפל אישית בהתפתחויות בעיראק.

אמצעי התקשורת העולמיים מדווחים כי שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו דוחה את ביקורו המתוכנן לאוקראינה, בלארוס, קזחסטן, אוזבקיסטן וקפריסין כדי להתמודד עם ההתפתחויות המתמשכות מבגדאד, כך הודיע משרד החוץ האמריקני ביום רביעי.
"המזכיר פומפאו חייב לדחות את ביקורו באוקראינה, בלארוס, קזחסטן, אוזבקיסטן וקפריסין, בגלל הצורך שהמזכיר יהיה בוושינגטון הבירה, להמשיך ולפקח על המצב המתפתח בעיראק ולהבטיח את שלומם וביטחונם של האמריקנים באזור המזרח התיכון ", נכתב בהצהרה של משרד החוץ האמריקני ונמסר לתקשורת.

הם כנראה יודעים משהו שאנחנו עדיין לא!!

עכשיו נודע כי לביון האמריקאי, ה-CIA , הגיע מידע רגיש לפיו על פי הוראת איראן ינסו אנשי מיליציית כתאיב חיזבאללה ,יחידת העילית של אלחשד אלשעבי העיראקית הנאמנה לאיראן, לחטוף אזרח אמריקאי תוך התמקדות בניסיון ללכוד את אחד מהדיפלומטים שבשגרירות ארה"ב בבגדד.

לאור ההכנות האמריקאית בנושא נראה כי אם חיזבאללה עיראק יצליחו לחטוף אזרח או דיפלומט אמריקאי ארה"ב תגיב באופן קשה ובחזית רחבה לא רק נגד החוטפים עצמם אלא גם נגד שולחים מאיראן . הפעם הם לא יינקו!

הנשיא טראמפ איים! לא הזהיר! והוא נוהג לקיים את הבטחותיו!!

Related image

קרדיט:בר מאיר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה