מבזקי חדשות ליום 1.1.2020 . מתעדכן

*- לאחר פריצת מפגינים "עיראקים למתחם שגרירות ארה"ב בבגדד שר ההגנה העירקי, נג'אה אל-שמרי, הגיע לסביבת השגרירות.

آلاف المتظاهرين في ساحة التحرير وعند جسر السنك صباح 17 نوفمبر 2019

*-  האיראנים מנצלים את התקיפה של ארה"ב, לשילהוב הרוחות בעיראק, ואולי גם לגירוש האמריקאים מעיראק, תמיד הם מומחים בניצול מצבים של הפסד, והפיכתם לניצחון, שחקני שחמט מעולים.

*- נשיא איראן רוחאני – הסנקציות הכלכליות האמריקאיות עלינו גרמו נזק של יותר מ-200 מיליארד דולר.

*- הסנטור מרקו רוביו: איראן אחראית בארגון ההפגנות מול השגרירות האמריקאית בעיראק.
הסנאטור האמריקני מרקו רוביו האשים את איראן, בהתקפה על שגרירות ארצו בבגדד ואמר: "איראן אחראית ישירות לארגון ההפגנה על השגרירות האמריקאית בעיראק, ועיראק צריכה להיות אחראית לביטחונם של כל אמריקני העובד בה".

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטוויטר: "איראן הרגה קבלן אמריקני, ופצעה רבים. הגבנו בתקיפות, ונשמח תמיד. כעת איראן מתזמנת מתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק. איראן תישא באחריות המלאה. בנוסף, אנו מצפים מעיראק שתשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות, כמו שהודיעה".

*- מפגינים עירקים, נושאים את דגלי המיליציות האירניות וחיזבאללה העירקית, תקפו את השגרירות האמריקאית בבגדאד, והצליחו להסתער על החצר החיצונית של השגרירות, לאחר ששרפו את אחד השערים לשגרירות,תוך גינוי של תקיפות האוויר האמריקאיות, שכוונו לבסיסים השייכים לחטיבות חיזבאללה הפרו-איראניות, והם גם שרפו דגלים של ארה"ב. הם הרסו מצלמות מעקב, ושברו את שערי האבטחה בסביבת השגרירות, כך על פי כתב אל-ערביה וכתב אל-חדאת.

*- אחד ממנהיגי אלחשד אלשאעבי מאיים לתקוף שגרירויות של מדינות נוספות בעיראק.

*- גורמים רשמיים בארה"ב המקורבים לנשיא אמרו אתמול כי טראמפ נהג "בסבלנות אסטרטגית מוצלחת " במהלך השנה האחרונה לנוכח תוקפנותה הבלתי פוסקת של איראן לרבות פעילותה הצבאית המסוכנת באזור המאתגרת את ארה"ב ובעלות בריתה .מדיניות ההבלגה ככל הנראה פשטה צורה ,ארה'ב העבירה מסר ברור לאיראן כי השתנו כלליי המשחק. מדיניות ההבלגה ככל הנראה מוצתה והגיע לסיומה.

*- מנהיג המיליציה אבו עלאא אלוואלה (שנראה בפגישות עם ראש הממשלה העיראקי) מאיים להטיל מצור על בסיסים צבאיים של ארה"ב, על שגרירויות ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ואחרים ומשבח את מה שקרה לשגרירות ארה"ב בטהראן 1979.

*- מפקד מיליצית אלחשד אלשעבי בעיראק מאיים על האמריקאים ומבטיח שלא ישבו בחיבוק ידיים במקרה של תקיפה נוספת בעיראק.

*- חבר הפרלמנט העירקי בעיראק, חסן סאלם, משתתף בהפגנות על שגרירות ארה"ב בבגדאד.הוא טוען שזה הסוף של ארה"ב ובעלות בריתה כולל סעודיה, ישראל ואיחוד האמירויות.

*- משרד החוץ האמריקאי: פומפאו קיים דיונים טלפוניים עם ראש ממשלת עירק, אדל עבדול-מהדי, והנשיא ברהם סאלח.

*- הסנאטר לינדזי גרהאם – "לא ניתן לאירוע בנגאזי 2 לקרות שוב".

*- 100 חיילי מארינס נשלחו לאבטח את שגרירות ארה"ב בבגדאד.

*- דרישת מיליציות חיזבאלה מהאמריקאים לפנות את השגרירות:

דובר חטיבות חיזבאללה: אנו דורשים עזיבת הכוחות האמריקאים את עיראק, בגלל התקיפה על אזור אל-קאים,
מוחמד מוחי, דובר גדודי חיזבאללה, עירק, אמר ביום שלישי (31 בדצמבר 2019) כי החטיבות קוראות לפינוי מיידי, של הכוחות האמריקאים מעיראק, בגלל התקיפה וזאת הדרישה המינימאלית ביותר, כך פורסם.
בסוכנות Tasnim האיראנית נאמר כי "המטרה מאוד ברורה, מעבר אל-קאים הוא מעבר אסטרטגי, וארה"ב מנסה לשלוט בו, דרך בסיס אל-תנף בצד הסורי, ובבסיס עין אל-אסד בצד העיראקי, ומנסה לשלוט באזור אל-קאים, כדי לחסום את התנועה המגיעה מאיראן, ועד לגבול עיראק-סוריה, ומשם ללבנון. "
*- שר החוץ, מייק פומפאו, שוחח בטלפון עם ראשי המדינות בערב הסעודית, ישראל ואיחוד האמירויות  ב- 30 בדצמבר, יום לאחר שארצות הברית ביצעה תקיפות על מלציות איראניות בסוריה ועיראק.

*- כוחות אמריקאים עושים את דרכם מכוויית לעיראק המיועדים לתגבור השמירה על השגרירות . בארה"ב לוקחים בחשבון כי הדרכים משדה התעופה הבין לאומי של בגדד לשגרירות בלב העיר יחסמו בכוונה ע"י גורמים איראנים , אז כדי למנוע את אירועי  "בלאק הוק דאון" הכוחות מובאים לעיראק עם מטוס מסוק מדגם וי-22 שיאפשר למסוק להביא את הלוחמים לגג השגרירות עצמה ישירות.

תמונה

תמונה

תמונה

*-4000 חיילים אמריקאים מכינים כבר ציוד לקראת הקפצה בעוד 500 כבר בדרכם לכווית. ככל הנראה מדובר בדיויזיה 82 המוטסת שהוכנסה כולה לעמדות שיגור.

*- גורמים במצרים קוראים להפציץ שדות תעופה בלוב שבשימוש הטורקים למנוע הגעת תגבורות של ג'יהדיסטים לעזרת ממשלת 'הפיוס".

*- גורם אמריקאי בכיר- מפקדי מיליציית אלחשד הם מטרות לגיטימיות עבורנו .

*- 2 מטוסי תובלה ענקים מדגם סי-17 בדרכם מארה'ב ליוון עיראק. כנראה תגבורות.

*- עוד 12 מטוסי קרב מדגם אפ-18 עושים דרכם מארה'ב לכוויית לתגבור הכוחות שיפעלו מול איראן למקרה של פיגועים רצחניים נגד ארה'ב בעיראק וסוריה.

*- רוסיה תפרוס בימים הקרובים כוחות צבא לאורך גבול לבנון סוריה על מנת לחסום את דרכי האספקה והמעברים של חיזבאללה .

*- אמש שוב תקפו כטב"מים לא מזוהים את שדה התעופה הרוסי בחמימים שבצפון סוריה. ככל הנראה זאת מתנת חג סיום השנה מהמוסלמים הקיצונים במחוז אידליב לנוצרים הרוסים.

 

כתיבת תגובה