משמרות המהפכה בקריאה למיליציות העיראקיות לנקום על התקיפות האמריקאיות

שלשום קראו משמרות המהפכה האיראניים למיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית לנקום ולתקוף כוחות אמריקאים בעירק, בתגובה לתקיפות שערכו אמש מטוסי חיל האוויר האמריקאי על אתרים צבאיים השייכים לחטיבות חיזבאללה העירקיות בסוריה ובעיראק, ושהרגו 28 בני אדם.

בהצהרה בה התייחסו לתקיפות האמריקאיות על מפקדות אלחשד אלשעבי בעיראק, הצהירו משמרות המהפכה כי "לעם העיראקי ואלחשד אלשעבי יש את הזכות להגיב לפשע ולנקום באמריקאים בגדול."

ישנם אף דיווחים כי חמינאי עצמו הורה למיליציות העיראקיות הנאמנות לאיראן להפגיז בתגובה מתקנים אמריקאים על אדמת עיראק.

תמונה

ביום שני הודיעה מיליציית אלחלשד אלשעבי  העיראקית כי מניין ההרוגים עלו כתוצאה מהתקיפות האמריקאיות שכוונו לאתרי המיליציה האיראנית במערב מחוז אנבר.

הכוחות האמריקאים פתחו ביום ראשון בסדרה של תקיפות על בסיסי מיליציית כתאיב חיזבאללה הפרו-איראנית העיראקית , יומיים לאחר פיגוע טילים שהרג קבלן אמריקאי שפעל בעיראק.

התקיפות על בסיסים ומחסני נשק של כתאיב חיזבאללה העיראקיים בגבול עירק-סוריה הגיעו חודשיים לאחר הסלמה חסרת תקדים ברמת פיגועי הטילים שכוונו לעבר אינטרסים האמריקניים בעירק .

נראה כי בכירי מיליציית אלחשד אלשעבי כבר אימצו,לפחות את ההתלהמות האיראנית , ואחד ממפקדיה אף אמר כי אנשיו מתכוננים לנקום על המתקפות עליהם.

 

כתיבת תגובה