המשבר הכלכלי מתעצם והבנקים בלבנון על כוונות המפגינים בלבנון

זה היה אחד ממעשי השוד הגדולים ,באישור ממשלתי, של שוד כספי האזרחים ע"י הבנקים המסחריים בלבנון.

כבר זמן לא קצר ידועה העובדה כי המערכת הפיננסית בלבנון ,למעשה, התפוררה וכי כספי האזרחים ,ככל הנראה, התאדו בסבך מעשי השחיתות בצמרת הממשל הלבנוני בעזרתם האדיבה של נציגי החיזבאללה ואיראן שדאגו להעביר כספים,שבכלל לא היו,מאוצר המדינה למימון פעילויות אזרחיות של הקהילה השיעית בלבנון , תוך הפניית משאבים כספיים שהתפנו בחיזבאללה למימון פעילות איראנית במרחב.

מקורות יודעי דבר יודעים להגיד כי גורמים בכירים בהנהגת החיזבאללה ,שחזו את המשבר הפיננסי במדינה, וגם העריכו כי המערב לא ינקוף אצבע ולא יעזור ללבנון, כל עוד הם שותפים בהנהגת המדינה , דאגו להוציא את כל כספם מהמערכת הפיננסית במדינה.

תוצאת תמונה עבור ‪lebanon banks‬‏

המשבר הפיננסי בלבנון ,והעובדה כי אוצר המדינה ריק מכסף,התפרץ החוצה במלא עוזו לאחר תחילת ההפגנות האזרחיות ברחבי המדינה נגד השחיתות והשתלטות איראן על המדינה, ונוצל ע"י השלטונות לסגירת המערכת הבנקאית עד "גמר המשבר " , או במילים אחרות אין כסף בבנקים.

העובדה כי כספי האזרחים למעשה התאדה חודר אט אט לראשי האזרחים והם פועלים בהתאם .

מזרזיף של מחאה אישית הופכת המלאה נגד הבנקים לשקף גדול של פעילות שנועדה להפריע את פעילותן התקינה למרות שהם לא מוכנים להשיב לאזרחים את מלוא כספם .

אמנם ניתן להוציא כספים מהבנקים אבל הוא נעשה בזרזיף שלא מאפשר חיים תקינים.

בימים האחרונים החלו הפגנות האזרחים להתמקד נגד סניפי הבנקים וחלק מהמפגינים אף פרצו לסניפים והפריעו את פעילותן השוטפת.

תמונה

ברשתות החברתיות עלו אף טענות כי חלק מהבנקים דורשים,באופן לא רשמי , מהמפקידים הרוצים את כל כספם , לשלם 30 אחוז קנס כדי לקבל אותם.

הולכים,גם, ומתרבים המחאות האישיות של אזרחים הבאים לבנק ולא מקבלים את כספם,כחוק, או אז הם מתפרצים לעבר הפקידים במופע מצמרר.

כרגע, עם מינוי נאמן החיזבאללה ושר החינוך הנוכחי – דיאב, למועמד לראש הממשלה הבא של לבנון , וההבנה כי המדינה הולכת למצב שהמערב לא יהיה מוכן לסייע לה פיננסית , מוליכה את כל האזרחים למסקנה כי המדינה פוסעת מאסון לאסון וכי לא נראה אור בקצה המנהרה ולכן הם אט אט מתרכזים בסיכול המינוי , ובהפרעה למערכת הפיננסית לתפקד, לפחות למראית עין, כרגיל.

אנחנו רואים את האסטרטגיה האיראנית במלוא תפארתה לכיבוש "פסיבי " של מדינה הכלולה,לרצונם, לסהר השיעי , לאמור לרסק את המדינה כלכלית ופוליטית ולהעלות אחר כך מתוך האפר כמושיע . אך הלבנונים כבר למודי ניסיון מארועי האזור יודעים שאם האיראנים לעולם לא יהיה במדינתם טוב ומוטב שיתנגדו עכשיו ככל יכולתם לפני שמסך החושך יסגור עליהם להרבה שנים.

הפגנה מול סניף אחד הבנקים בביירות:

כתיבת תגובה