החל התרגיל הימי המשותף לאיראן,סין ורוסיה באוקיינוס ההודי

התרגילים הימיים הראשונים בין איראן, רוסיה וסין החלו בצפון האוקיאנוס ההודי.

(טהראן) עוזר מפקד כוחות חיל הים האיראני למבצעים, האדמירל גולאם רזא טהאני, הודיע בבוקר ,יום שישי, על תחילת התמרונים המשותפים לחילות הים שלן איראן, רוסיה וסין בצפון האוקיינוס ההודי, כך על פי סוכנות הידיעות האיראנית (IRNA).

דובר הצבא האיראני, תא"ל אבו אל-פאדל שוחארג'י, הודיע שלשום, יום רביעי, כי התרגילים הימיים המשותפים, יימשכו ארבעה ימים, בצפון האוקיינוס ההודי ובים עומאן שבפתחת המפרץ הפרסי.

שוחארג'י הוסיף, כי התמרונים הללו אמורים לשפר את התאום המבצעי בין הכוחות המזוינים של שלוש המדינות, כמו כן אחת המטרות הנוספות שלה היא להתמודד עם טרור ופירטיות ימית, כך על פי (IRNA).

הוא הוסיף, כי האוקיינוס ההודי וים עומאן הם אזורים בעלי חשיבות מסחרית,מהחשובים בעולם, וכי מדינות רבות מתעלמות מהן, ולכן יש חשיבות רבה, ליציבות הביטחון והשלום באזור חיוני זה.
מה הוא תרגיל צבאי:
תרגיל צבאי או משחק מלחמה (נקרא בעברית בעבר "תמרון צבאי") הוא דימוי מבוים של מצב או סדרת מצבים במתווה המדמה מציאות צבאית ומבצעית קיימת או משוערת. התרגיל נערך על מנת לאמן ולהעריך את תפקודם של מסגרות צבאיות, גייסות או מפקדות והפקת לקחים בנוגע לתכנון, פיקוד ושליטה, השלמת וביצוע משימות בזמן ובאיכות הנדרשת. התרגיל הצבאי מתוכנן ומנוהל על ידי גוף ייעודי או על ידי מפקדו של הגוף המתרגל. לפני התרגיל נערך תיק תרגיל המכיל את פרטי התכנון והמשאבים הנדרשים, ובסיומו נערך תחקיר לשם הסקת מסקנות והפקת לקחים. תרגילים צבאיים יכולים להיערך כחלק משגרת אימונים, לקראת קליטת מערכת נשק חדשה או לקראת מבצע צבאי,ולכן לא ניתן לזלזל בזה ובמיוחד כאשר משתתפים בו 2 המעצמות רוסיה וסין .

انطلاق أول مناورات بحرية بين إيران وروسيا والصين شمال المحيط الهندي

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה