מבזקי חדשות ליום 2019 .26.12 . מתעדכן

* –  "מטוסים לא ידועים" מפציצים אתרים איראניים בסוריה:

המצפה הסורי לזכויות אדם מסר כי ההפצצה, שהתרחשה ביום רביעי, הייתה על המיליציות האיראניות, וחיזבאללה הלבנוני, בעיר הסורית אלבוקמל, בנפת דיר אזור הסמוכה לגבול עירק. מהמצפה נמסר, כי מספר פיצוצים אירעו היום יום רביעי, באזורים בהם המיליציות האיראניות נמצאות, באזור הכפרי המזרחי של דיר אזור. הוא הוסיף כי "ההפצצות כוונו, למפקדה השייכת למיליציות האיראניות בשכונת אסמבלס בעיר אלבוקמל, ופיצוצים התרחשו במדבר אל-ג'אלה שבכפר אלבוקמל, ללא מידע על גודל הנזקים." הג'רוזלם פוסט חשף בשבוע שעבר, כי שר ההגנה הישראלי, נפתלי בנט, פועל להסלמת הצעדים הישראלים, נגד הכוחות האיראניים בסוריה, במטרה לשכנע את משטר טהראן, לסגת מהמדינה ההרוסת מהמלחמה בת 7 שבע השנים, כמה שיותר מהר. העיתון הצהיר כי על פי קו מחשבה זה, הצעדים יהיו לחץ מתמשך, על הכוחות האיראניים, כדי לדחוף אותם לעזוב את סוריה כמעט לחלוטין. "קיימת אפשרות גבוהה שזה יקרה", אמר בנט, שנכנס לתפקידו בנובמבר האחרון, בתגובות שפרסם לאחרונה על הערכות ביטחוניות, "אני מצפה שהם יעזבו בקרוב."

*- צבא תימן מודיע, על הריגת 15 מורדים של החות'ים, בתקיפות של קואליציה הערבית:

צנעא – צבא תימן, הנאמן לנשיא עבד רבוש מנסור האדי, הודיע היום, יום רביעי, על הרג 15 חות'ים בהתקיפת של הקואליציה הערבית בצפון המדינה.

באתר הצבא התימני "ספטמבר נט" נמסר, כי תקיפות אוויריות של הברית הצבאית, כוונו לכינוס של מיליציית המורדים החות'ים במחוז קתאף, והרגו 15 מאנשיה ופצעו אחרים.

הוא הוסיף כי ההפצצה האווירית השמידה גם את כלי הרכב הצבאיים של חות'י באותו מקום.

האתר ציין כי התותחנים של הצבא הלאומי הפציצו אתרים של המיליציה החות'ית, באותו מחוז, וגרמו לאובדן אנושי וחומרי.

במשך כחמש שנים מנהיגה סעודיה, ברית צבאית התומכת בצבא התימן, אל מול החות'ים, המואשמים בקבלת תמיכה מאירן, במלחמה שגרמה את אחד המשברים ההומניטריים הגדולים בעולם.

*-  מסוק נוסעים רוסי מתרסק במהלך נחיתת חירום

שישה בני אדם נפצעו, לאחר שמסוק נוסעים התרסק, במהלך נחיתת חירום בסיביר, היום רביעי בבוקר, כך אמרו גורמי החירום הרוסים.
סניף משרד החירום הרוסי בסיביר מסר, כי מסוק Mi8 עם 21 נוסעים ו -3 אנשי צוות על סיפונו, נתקע בסופת שלג, זמן קצר לאחר שהמריא מכפר בייקיט.
המסוק התרסק בזמן נחיתה ופצע 6 אנשים, כך חשפה התקשורת המקומית.
המטוס, שכונה "HEP" על ידי ארגון האמנה הצפונית האטלנטית (נאט"ו), הוא מסוק טורבו פרופ דו-מנועי, שתוכנן במהלך התקופה הסובייטית, ומשמש ברוסיה כמטוס תובלה.
נחיתות קשות ותאונות מסוקים מסוג MI8 הפכו במקומות מסוימים ברוסיה כדבר יום יום בחודשים האחרונים.

*- כלי תקשורת איראניים דיווחו, על התרסקות מטוס צבאי איראני,
ועל מותו של טייסו באזור סרדבה, לאחר שהתנגש בראש הר סבלן, במחוז ארדביל, צפון-מזרח איראן.

הסוכנות "מועדון הכתבים הצעירים" של הרדיו והטלוויזיה האירניים אמרו, כי אל"מ טייס רחמני, מבסיס חיל האוויר של הצבא האיראני, טבריז, נהרג במהלך התרסקות המטוס, שהיה בשליחות לבדוק מטוס, לאחר עבודות תחזוקה והתנגש בהר סבלו צפון מזרח איראן.

*-  המטוס האיראני החדש – חדשות פארס / רויטרס

מפקד חיל האוויר האיראני, בריגדיר עזיז נסרזאדה אמר, כי תהליך הייצור של מטוסי "קווטאר" תוצרת בית, נמשך בטהראן ובאספהאן, בקצב גבוה. בהתחלה נקרא המטוס
אזרח'ש, פרושו (הברק), כבר הכריזו בעבר שהגיע לשלבי יצור, עכשיו נקרא שמו "קווטאר", והוא העתק של מטוסים אמריקאים שהיו עוד בזמן השאה הפרסי, F14 F4 מה שנקרא, אותה גברת בשינוי אדרת, אין עליו שום נתונים, דבר שלא מקובל בעולם, כאשר מפתחים ומייצרים מטוס, אין חדש תחת פני השמש.

(קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב)

*- חליל בתאני בכיר בג'יאהד האיסלמי ,הוא זה שעומד מאחורי ההוראה לשגר רקטה היום לעבר העיר אשקלון. מת מהלך!

נתניהו: ההוא שירה פעם קודמת לא איתנו. מי שירה עכשיו שיארוז את החפצים

*-  דיווחים מלבנון : צה"ל יורה פצצות תאורה בשמי כפר רג'ר .

*-  3 מטעני חבלה התפוצצו ב-3 מקומות שונים ברחבי בגדד.

*- שר החוץ הטורקי מבולט קוואוסוגלו- "ישראל מסיטה את מדינות העולם כנגדנו".

*- צה'ל מתכוון לחשוף תוך 24 שעות ממצאים שיביכו את מנהיגיי המוסדות והרשויות באיראן אודות חיי השחיתות הבזבוז והפזרנות בעוד העם באיראן סובל.

*- נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – " בשנת 1938, שגריר פולין בגרמניה תמך בגירוש היהודים לאפריקה,פולין והיטלר רקמו קנוניה על העם היהודי " – כך מדווח העיתון הרוסי קומרסנט.

*- לפניי 80 שנה מאותה הבמה בגרמניה עלייה עמד היטלר והכריז על השמדת העם היהודי ראש העיר הגרמני מדליק חנוכייה.

*- החות'ים בתימן חושפים טיל שבאמצעותו לטענתם הפילו מסוק אפאצ’י.
מתברר שזה טיל א״א רוסי יעשן R-60 . הטיל היה בשרות צבא סובייטי משנת 1975 והיו לטיל מספר הצלחות כולל פגיעות במטוסי חיל אוויר שלנו. הטיל מתביית על חום טווח מקסימלי בשיגור ממטוס עד 10 ק״מ.

*- מפגינים עיראקים מעלים באש מפקדה השייכת למפלגת דאווה הפרו איראנית במחוז דיוואניה שבעיראק לאחר התנקשות של חמושים בפעיל עיראקי בשם "כרים אל טייב". בנוסף לכך גם מטה של ארגון באדר גם הועלה באש על ידי המפגינים.

כתיבת תגובה