האם הסימנים המתריעים בחזית האיראנית-ישראלית כבר מבצבצים? רקע

אתמול פרסם האתר NZIV.NET כתבה אודות פגישה סודית של מפקדים בכירים של משמרות המהפכה האיראנים בעיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה ליד מעבר הגבול אלקאים שבגבול עיראק.

בכתבה צוטט עיתונאי ערבי בכיר שטען כי בהתאם למידע שבידיו איראן עלולה לירות טילים לעבר מטרות בישראל במהלך השבועיים הקרובים ,וכהכנה למבצע זה היא החלה בהסגת חלק גדול מכוחותיה הפועלים במזרח סוריה לעבר שטח עיראק .

קצין ישראלי בכיר בדימוס אישר אתמול כי אכן איראן צמצמה דרסטית את סד"כ כוחותיה בסוריה (לא קשור לסד"כ המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן ופועלות על אדמת סוריה) והוסיף כי בעקבות צמצום הכוחות הדרסטי אף פחת הסיכוי לעימות צבאי כולל עם איראן לאור דרישתה של ישראל להסתלק מאדמת סוריה.

אלא שחשוב להדגיש כי איראן,בפועל,לא הלכה לשום מקום. הכוחות שעזבו את מזרח סוריה חצו את גבול עיראק והתמקמו בקרבת מקום.

השאלה הגדולה לאור הנאמר לעיל היא: האם צמצום הכוחות האיראנים הוא על רקע הכנותיה למכת נגד על מטרות בישראל בתגובה על עשרות תקיפותיה על מטרות איראניות בסוריה ועיראק ? או שמא כדברי הבכיר הישראלי הנסיגה האיראנית מסוריה לעיראק נעשתה על רקע אי רצונם של האיראנים להיחשף לתקיפות אוויר ישראליות שכרגע אין להם תשובות נגדן?

האם דברי הבכיר הישראלי משרתים אג'נדה מסוימת הטוענת כי האיראנים למעשה קבלו את עמדת ישראל והם מצמצמים נוכחותם שם ולכן כל התקיפות האוויריות מפסיקות להיות לגיטימיות ? האם כבר כותבים בחלונות הגבוהים את שמות האחראים על המחדל שיהיה בעתיד ?

קשה לדעת. הספינים והמידע מקוטעים ולא ניתן להחליט!

מה שכן צריכים להחליט הוא שאכן האיראנים נמצאים כבר בעיצומן של הכנות פעילות לתקוף את ישראל וקידום מל"טים תוקפים והבאת טילים בליסטיים לטווח של יותר מ-700 לטווח פגיעה בישראל היא ההוכחה הברורה לכך שצריכים כבר להיערך.

מקורות ערביים דיווחו בימים האחרונים כי איראן כבר הביאה לקו הזינוק כטב"מים תוקפים לשדה התעופה טי-4 וחמאת וכי כל מטרתן הוא לפעולה נגד ישראל.

אין בצמצום הנוכחות האיראנית כל קשר לכוונותיהם הזדוניות ויש לקחת את תמונת המצב הנוכחית כהתרעה מפני פתיחת מעשי איבה איראנים נגד ישראל.

מקור ישראלי בכיר מסר בנוסף כי כולם מבחינים לאחרונה כי פסקו התקיפות האוויריות הישראליות על מטרות איראניות בעיראק וכי עובדה זאת נכונה לאור בקשותיה של ארה"ב מישראל עקב תקיפת הבחירות המתקרבת בארה"ב.

האם בטחונה של ישראל הוא קלף פוליטי במערכה ?

האם מנצלים את עובדת היותו של ראש הממשלה נתניהו "ברווז צולע" , כדברי העיתונאי הערבי, לא לעשות את הנדרש בגלל שיקולים זרים ?

אם תשאל את גורמי השלטון הם יכחישו זאת מכל וכל , אבל עצם העובדה שהאיראנים מסיגים את כוחותיהם לשטח העיראקי בקרבת סוריה מעיד כי הם יודעים משהו נוסף – כרגע יש להם חסינות מסויימת באדיבותה של ארה"ב.

לסיכום אדגיש כי לאחר מלחמת יום הכיפורים הוחלט בישראל,ברמה האסטרטגית,כדי למנוע את המחדל השני ,כי מה שרואים מולנו – אליו מתכוננים ועליו פועלים ככל הנדרש. הערכות מצב והסבר על כוונות לא יקבלו יותר את מקומן "החשוב".

נראה כי שכחנו מעט את הלקחים מאז שעלו לנו בדמים רבים,רבים מדיי שלא נוכל לשלמם שוב.

ההיסוס והשיקול הזר הם אם כל חטאת!

Image result for israel vs iran

כתיבת תגובה