מבזקי חדשות ליום 17.12.2019 . מתעדכן

*- המנהיג העליון של איראן , איתאללה עלי חמינאי, אמר: "אנו גם מאמינים שארצות הברית הולכת ונסוגה. כוח שנבנה על בסיס כפייה, התערבות בענייני מדינות אחרות ושליטה על מדינות אחרות לא יחזיק מעמד".

*- חבר לשכת הסחר באיראן מסר לתקשורת המקומית כי כמה חברות תרופות אמריקאיות קיבלו אישור מממשלת ארצות הברית לייצא תרופות לאיראן.

*- גורמים המקורבים לטליבאן אומרו כי הסכם השלום בין הטאליבן לארצות הברית יחתם בתחילת השבוע הבא בדוחא.

*- נשיא סוריה, באשר אל-אסד, אמר כי הוא נמצא בשיחות עם סין כדי להצטרף ליוזמת "חגורה אחת, דרך אחת", שכן הוא מחפש להשיג מימון לשיקום סוריה וסין מראה את נכונותה להרחיב את השפעתה באזור.

אסד הוסיף כי הוא הציע לסין מספר פרויקטים בתקווה להבטיח השקעות לשיקום סוריה.

"יש אינטרסים הדדיים: זה מועיל לסין, לסוריה ולכל המדינות בדרך הזו", אמר אסד.

*- איראן שוקלת לעשות את הצעד הבא בהפחתת התחייבויותיה בנושא עסקת הגרעין, כך אמר היום (שני) דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית למחצה של ISNA.

"בוא נראה איך המצב יהיה בימים הקרובים, ואז נחשוף מידע על הצעד הבא", אמר מוסאווי.

*- מל"ט טורקי שנועד לעזור בחיפוש אחר פחמימנים במזרח הים התיכון נחת ביום שני בשדה תעופה באי המחולק של קפריסין, כך אמר גורם טורקי, במהלך שיכול לעודד את המתיחות בין טורקיה ליוון.

*- שר החוץ הטורקי, מבולט צ'בושואלו, אמר כי טורקיה הסכימה להצעה רוסית בנושא עבודה משותפת לסיום המלחמה בלוב.

שר החוץ הטורקי הסביר במהלך השתתפותו בפורום דוחא כי "נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הציע לעבוד במשותף בלוב, והסכמנו לכך", הוא גם הדגיש כי לוב אינה אזור של תחרות בין שתי המדינות.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- יעף מרהיב של להק מטוסי אפ-22 השמי שיקגו:

תמונה

*-צבא סוריה ברח משדה המערכה במחוז אידליב  והשאיר פצועים מאחור על האלונקה.

תמונה

*- במספנה סינית אחת נבנות כרגע יותר משחתות משיש לצי הבריטי בכלל.

*- משרד הביטחון: ‏הסכם ביטחוני נוסף לישראל באירופה
משרדי הביטחון של ישראל ומונטנגרו חתמו על הסכם ביטחוני ראשון למכירת עמדות נשק נשלטות מרחוק, מתוצרת 'אלביט מערכות', בהיקף של למעלה מ-100 מיליון ש"ח.

*- בכיר חיזבאללה וחבר בפרלמנט לבנון מוחמד ראאד- "ההתנגדות הגיעה עכשיו לבשלותה, נכונותה ורצונה להתעמת עם האויב הישראלי, מכיוון שאיש בעולם אינו יכול להניע אותם ממעשייהם."

*- רשת החדשות "עין אלפראת" הסורית מדווחת כי כלי טייס של כוחות הברית בהובלת ארה"ב תקפו מחסן תחמושת של המיליציות האיראניות בעיירה צביחאן שבמחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

*- לאחרונה מתקבלים סימנים מעידים ומדאיגים כי ארה"ב וישראל נערכות למלחמה נגד איראן. יש לראות לחץ זה בהקשר של פריסה אימתנית של כוחות צבא ארה"ב – חיילים, מטוסי מלחמה וספינות מלחמה באזור מאז מאי האחרון השנה.בבסיס הטענות המופרכות לכאורה לפיה אירן מתכוננת לפתוח בפעולות פוגעניות נגד האינטרסים האמריקניים והישראלים נראה כי מסתתרים מאחורי לחץ ההאשמות הללו תרחישים שונים.

התפשטות ההשפעה האיראנית על המזרח התיכון לא ניתנת לעצירה. כעת, כל מפעל ההגמוניה האיראני נמצא בסיכון.

נראה כי טראמפ ונתניהו עובדים יד ביד כדי לסיים עם האיומים מאיראן.

Strategic Culture -מאת פיניאן קנינגהם.

*- ארדואן אמר בערוץ הטלוויזיה AFP :" אנו יכולים לסגור את אינקירליק ואנחנו יכולים לסגור את קורצ'יק.שני הבסיסים היושבים בחוף הדרום-מערבי של טורקיה, בסמוך לגבול עם סוריה. אינקירליק מאחסנת ראשי נפץ גרעיניים של ארה"ב.

הם מאיימים (ארה"ב ) עלינו ביישום סנקציות שיינסו, כמובן שנחזיר בנקמה ".

לא פעם ראשונה שארדואן מעלה אפשרות כזאת בעת מתיחות בין המדינות.

 

כתיבת תגובה