המארינס האמריקאי חילצו עם שחר דיפלומטים זרים מטריפולי דרך חופי לוב

הצבא הלאומי הלובי (LNA), בפיקודו של הגנרל אלח'ליפה חפטאר, הצליחו להיכנס לטריפולי וטענו כי השתלטו על נמל התעופה הבינלאומי של טריפולי, שלא  מתפקד כמעט מאז שנת 2014.

ממשלת לוב הנוכחית,המגובית ע"י האו"ם,  רואה בעיר  טריפולי את בירתה, ואילו הגנרל חפתאר שצבר את כוחו ברוב האזורים המזרחיים והדרומיים של לוב, והנהנה מתמיכה בדרגות שונות ,מצד איחוד האמירויות, מצרים, ערב הסעודית ורוסיה – הורה למיליציות שלו להשתלט על מושב השלטון של ממשלת לוב בעיר טריפולי במה שעשוי להיות פעולה צבאית מכריעה בהרבה מכפי שצופים.

ביום שבת, 6 באפריל, 2019, דרשה מועצת הביטחון של האו"ם,למראה המיליציה השונות הזורמות לטריפולי לקראת מה שיהיה עוד קרב עקוב מדם בעיר השסועה ממלחמה, מהגנרל חפטאר, להפסיק את תנועת כוחותיו הצבאיים  לעבר טריפולי ולא להסלים את המשבר הצבאי ההולך וגובר.

כעת צץ וידיאו המראה רחפת של חיל הים האמריקני (LCAC) המתקרבת ונוחתת על החוף בעיירת החוף  ג'אנזור, שנמצאת רק כמה מיילים מערבית לטריפולי. אנשי חיל הים האמריקאי ,שהיו ברחפת נחתו על החוף, העמיסו דיפלומטים זרים ומשפחותיהם ,שהגיעו בתאום מראש לנקודת איסוף מוסכמת מראש, ועזבו את האזור. כוחות מרינס  אמריקאים התפרסו באזור החוף בעת הנחיתה  ואבטחו את אזור הפעולה .

 

Photo by Lance Cpl. Tanner Lambert

הפעולה הצבאית האמריקאית:

 

הנחתת האמריקאית באזור הפעולה:

תמונה

 

תמונה

 

כתיבת תגובה