מבזקי חדשות ליום 12.12.2019 . מתעדכן

*- שר התקשורת והמדע האיראני מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרומי -הודיע היום (רביעי).

" איראן סיכלה מתקפת סייבר מאורגנת חסרת תקדים על תשתיות המדינה. זו הייתה מתקפה רחבה וגדולה מאוד אני יכול לומר לכם שמספר מדינות מעורבות". אזארי ג'הרומי הוסיף כי אינו יכול להרחיב בעניין אך פרטים נוספים ייחשפו בהמשך .

*- הצבא המצרי מבצע פעילויות אימונים צבאיות בים התיכון ומשגר טילים מצוללות:

הצבא המצרי הודיע, על ביצוע פעולות לחימה באיכות גבוהה, בים התיכון, שמטרתן לכפות פיקוח ימי, על האזורים הכלכליים בים, ולהבטיח יעדים במים העמוקים. כנראה זו תגובה לטורקיה, על האיומים לחיפוש נפט בים התיכון.

Image may contain: outdoor

Image may contain: ocean, sky, outdoor, water and nature

*- איראן מתרצת את רצח המפגנים בתירוץ מאוד מקורי: מחמוד וואזי, מנהל לשכת נשיא איראן, הודה בהצהרות לטלוויזיה האיראנית ביום רביעי, כי מה שהיה ידוע כ"טבח הגדול "מדרום לאחווז, בו נהרגו עשרות מפגינים שלווים, הטבח בוצע על ידי חמושים לא ידועים, שירו לעבר המפגינים. מה שנקרא יד נעלמה היתה בדבר.
"לפי הסרטונים הזמינים, היו מספר חמושים שפתחו באש על כוחות הביטחון והמפגינים, וזה מפתיע מאוד", אמר וואזי. הוא הוסיף: "במצ'ור ואסאלאוויה ראינו את האנשים האלה מקימים מכשולים ויש להם נשק וזה מוזר. חלק מההרוגים נהרגו מהאש הזאת. ואיפה כוחות הביטחון האיראנים?
מעניין מה תהיה התשובה, על רצח של בין 40 ל100 מפגינים לא חמושים, שברחו לשדה תירס ונקצרו כמו תירס במשהאד.

*- מקור צבאי עיראקי: שתי רקטות נחתו סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של בגדאד
מקור צבאי בעיראק הודיע כי שתי רקטות נחתו באזור ההיקפי של נמל התעופה הבינלאומי בגדאד באזור לא מיושב, ללא נזקים משמעותיים.
*- עיראק – 15 רקטות מסוג קטיושה שוגרו לעבר שדה התעופה הצבאי קאיארה בעיראק. במקום נמצאים כוחות אמריקאים, ישנם נפגעים בקרב העיראקים בשדה התעופה.

*- גורם צבאי אמריקני בכיר אמר היום (רביעי), כי ההתקפות של פלגים חמושים מגובים על ידי איראן , על בסיסים צבאיים המארחים כוחות אמריקנים בעירק, הולכות וגוברות מיום ליום ,
ומתוחכמות יותר, מה שדוחף את כל הצדדים לעבר ההסלמה שתצא משליטה.
האזהרה הגיעה יומיים לאחר שארבע רקטות קטיושה נחתו על בסיס סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד, ופצעו חמישה אנשים הנלחמים נגד הטרור.

*- מנהרות חמאס ברצועת עזה הן "משחק ילדים" בהשוואה למה שבנה ארגון חיזבאללה הלבנוני במהלך שני העשורים האחרונים, אם לשפוט לפי מה שפורסם בשנים האחרונות בעיתונות הערבית. צה"ל התוודע למנהרות חיזבאללה בדרום לבנון במהלך מלחמת לבנון השנייה ב־2006, אולם לפי הדיווחים מאז עברו המנהרות שדרוג והרחבה – הן מבחינת ציוד והן מבחינת האזורים שאליהם הן מגיעות, כשהחשש כמובן הוא שהן כבר בתוך השטח הישראלי. מי שמעורב בפיתוח המסיבי של המנהרות הם מומחים מאיראן.

*-

כתיבת תגובה