הכתובת נכתבת בימים אלו על הקיר וזה מעצבן מאוד את הרוסים בסוריה

נראה כי אירועים רבים,ורגעיים,שראינו במשך החודש האחרון,הולכים ולובשים צורה ופשר.

הרבה ידיעות שפורסמו במקורות הגלויים וציינו אירועים ספורדיים ובלתי מובנים,עד הסוף,לקורא מן השורה, הולכים ומקבלים משמעות וכאילו "נופלים" לתוך המשבצת הנכונה בפאזל הגדול שנקרא " המצב במזרח התיכון".

התמונה גדולה ומורכבת עד מאוד , וקשה לראות ולהבין אפילו רק מגמות של התמונה הגדולה ולפיה להבין לאן הולך המצב באזורנו.

אבל העדפתי להתמקד בנושא צר , אבל בהחלט לא משני , המשמש את קוראי המקורות הגלויים ,כסימן התרעה ש-משהו" לא שגרתי עומד על סף אזורנו.

מדובר בנושא הטיסות לאיסוף מודיעין שמבצע חיל האוויר האמריקאי מול חופי סוריה ולבנון  ומגוון כלי הטייס שהוא מפעיל על מנת לבצע את משימתו ביעילות המירבית.

יש לציין כי גם ישראל מקיימת פעילות אינטנסיבית עד מאוד באיסוף מודיעין אלקטרוני באמצעות כלי טייס מגוונים אך נתמקד כרגע בפעילות האמריקאית,עם קצת עזרה מבנות בריתה הבריטים,מול אותה גזרה.

ב-17 לנובמבר דווח ברשתות החברתיות כי כטב"מ אמריקאי,מהסוג המתקדם ביותר , מדגם  RQ-4A #GlobalHawk ,ביצע טיסות לאיסוף מודיעין מול חופי סוריה ולבנון וכי הערכת המומחים,באותו זמן,היתה כי כלי הטייס שם דגש על שדה התעופה הרוסי בסוריה-חמימים הנמצאת דרומית לעיר הנמל -לטקיה.

ידוע כי האמריקאים נוהגים לבצע טיסות מסוג אלו כאשר מתקבלות ידיעות מודיעיניות ממקורות אחרים החושפים המצאות מערכות נשק חדישות שלא היו שם מקודם או הרומזות על פעילות בלתי שגרתית שגורמים זרים מבצעים ברחבי סוריה ועיראק.

בסמוך לטיסה ספציפית זאת פורסם במקורות הגלויים כי הרוסים מבצעים שדרוג נרחב ועמוק לשדה התעופה חמימים וכי חצי מסלול הנמצא ליד ההנגרים החדשים שהרוסים בנו בבסיס להגן על כלי הטייס שלהם מהמתקפות הבלתי פוסקות של כטב"מים עויינים התוקפים אותם בשליחות המורדים באידליב,נהרס ונבנה מחדש.

תמונה

הרוסים כבר רמזו לא פעם כי פעילות כלי הטייס האמריקאים באיסוף מידע על בסיס חמימים נועד לייצר מודיעין למבצע עבור התוקפים אותם  עם הכטב"מים אך כמובן שהאמריקאים לא הגיבו לשטות הזאת.

ב-22 לנובמבר דווח ברשתות החברתיות כי מטוס קרב מדגם טייפון של חיל האוויר הבריטי התקרב ,בצורה לא מקובלת,לבסיס חמימים . פעילות כזאת מוכרת כניסיון לגרום למערכות ההגנה האווירית הרוסית להידלק ולפעול על מנת למפות את מיקומם ולזהות באיזה סוגי מכשירים מדובר.

ב-7 לדצמבר דווח כי מטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני,מהחדישים מסוגם,של חיל האוויר האמריקאי נצפה כשהוא מבצע טיסות איסוף מול חופי סוריה בכלל ומול בסיס חמימים בפרט .

תמונה

ב-8 לחודש אובחנה פעילות זאת שוב באותו מסלול.

תמונה

חשוב לציין שוב כי כל הזמן,במקביל לטיסות האיסוף האמריקאיות נערכו טיסות איסוף רבות של חיל האוויר הישראלי תוך שהם מכסים את אותה גזרה.

בימים האחרונים בצעו עוד כלי טייס אמריקאים טיסות איסוף מודיעין בגזרה.

אך מה שקרה ביממה האחרונה היה יוצא דופן מכל מה שהיה מוכר בעבר.

מטוס ביון אמריקאי מדגם פוסיידון פי-8 , Reg: P8-NOREG ICAO: AE679E , הגיע למשימת איסוף מודיעין מול חופי סוריה,כשהדגש הפעם הינו שוב ,איסוף מודיעין ממוקד,כך על פי הערכות, ממתקני הצבא הרוסי בחמימים ובטרטוס.

תמונה

אלא שהפעם,בניגוד לעבר, המריאו מטוסי קרב רוסיים משדה התעופה חמימים ו-"דחפו" את המטוס האמריקאי רחוק יותר מהמתקנים הרוסים.

תמונה

יש לציין כי למטוס הפסיידון יש עוד תפקיד,לא פחות חשוב,-נצ"ל.פעילות של גילוי ולוחמה נגד צוללות.

על פי מקורות זרים למטוס הפוסיידון האמריקאי יש את ציוד הגילוי והלוחמה נגד צוללות המתקדם ביותר בעולם.
חשוב להעיר כי היות ונושאת מטוסים אמריקאית מתקרבת לאזור,וכרגע יש ,כנראה ,במזרח הים התיכון  גם 2 צוללות רוסיות הרי שאפשר והאמריקאים נוקטים צעדי זהירות מתאימים.

עצם העובדה שהרוסים "יירטו" את המטוס מראה שפעילות אמריקאית זאת "נוגעת" בעצב חשוף שלהם.
אבל האמריקאים לא "שמים" על הרוסים.
סד"כ מטוסי הקרב שלהם הנמצאים בסמוך,הן במזרח הים התיכון והן על נושאת המטוסים היא הרבה למעלה מהיכולות הרוסיות.
היירוט הרוסי בא בעקבות "כאב" חד ואמיתי. מעניין למה?

בדיעבד,על פי מקרים דומים בעבר,התברר כי פעילות אמריקאית מסוג זה קדמה לתקיפה כלשהי במרחב המזרח התיכון. כולל עיראק.

לאחרונה בצע מטוס אמריקאי דומה טיסות איסוף מודיעין במרחב הים האדום וההערכה כי הוא אוסף מודיעין על זירת הלחימה בתימן.

תמונה

כאמור בכתבה זאת הוצגה רק זווית אחת,ומאוד ומאוד צרה, של נקודת מבא על האירועים סביב מדינת ישראל.

אין ספק שהתמונה הכללית הרבה יותר מסובכת ומפותלת ממה שהקורא מצליח להכיל ולנו לא לנותר אלא להביא לידיעת הקוראים עוד ועוד רסיסי מידע בניסיון להבהיר ככל הניתן את תמונת המצב המשתקפת בימים אלו.

כתיבת תגובה