מבזקי חדשות ליום 11.12.2019 . מתעדכן

*- שר החוץ הישראלי כץ בתגובה לאיום של טהרן על תל אביב: "איננו מפגינים איראנים לא חמושים , שיכולים לטבוח בהם במשטר המולות".
בתגובה לאיום האיראני על האיום על תל אביב, אמר שר החוץ הישראלי, ישראל כץ כי ישראל אינה דומה למפגינים, האיראנים חסרי ההגנה שנטבחים על ידי משטר המולות ".
כץ הוסיף, כי תל אביב לא תאפשר לטהראן להחזיק נשק גרעיני, והדגיש כי אם יהיה צורך "ולא תהיה לנו אפשרות אחרת, אנו ננקוט בשימוש בכוח צבאי.

*- איראן מעבירה בחשאי טילים לעירק, כך אומרים בכירים בארה"ב – הניו יורק טיימס.

*- איי פי – ראשוני: משטרת סומליה טוענת כי חמישה חמושים תקפו את בית הנשיאות בבירה מוגדישו.

*- רוסיה משבשת מערכות מכ"ם למטוסיי חמקן ישראלים ואמרקאים במזרח התיכון.

*- התקשורת הרוסית אומרת כי רוסיה עשויה למכור טילי Bastion המכונים K-300P למצרים, ואם ההודעה הזו נכונה, זה יהווה איום רציני מאוד על ישראל.
התקשורת ציינה כי טווח טיל זה מגיע עד 350 ק"מ, והוא מיועד כנגד יעדים ימיים ונושאות מטוסים.
היא ציינה כי התקנת טילים מסוג זה בפורט סעיד תאפשר לצבא מצרים לפגוע בכל נמלי ומתקני ישראל בים התיכון ולהגיע לכל חלקי דרום קפריסין.

*- משמרות המהפכה האיראנים: הטילים שלנו הפכו מדויקים יותר .

המפקד לשעבר של משמרות המהפכה האיראניים, האלוף מוחמד עלי ג'אפרי, הדגיש כי "טילים איראניים עם טווח של יותר מ -1,000 ק"מ הפכו מדויקים ביותר." כמו כן התקדמנו לפיתוח ויצור של כלי נשק הגנתיים, עוד הוסיף, "כל העולם יודע שאיראן נמצאת כיום במצב מצוין בתחום ההגנה והביטחון."
"הטילים שלנו לטווח הבינוני הפכו מדויקים מאוד, וההוכחה שהצלחנו לכוון אותם לחדר הישיבות של ISIS במזרח פרת בשנה שעברה, שהוא תוצאה של עבודת המדענים והמהנדסים הצעירים שלנוا

*- ירדן, פקיסטן ואיראן צפויות לקיים תרגיל צבאי משותף בחודש פברואר ( 20-AMAN).

*- שר ההגנה הלבנוני הביע צער על התבטאותו של  גנרל איראני כי אם ישראל תתקוף אותם הם יירו טילים לעברה משטח לבנון .

"הצהרות כאלו פוגעות בריבונותנו".

*- ארה"ב שולחת נשק לבסיס עין אל אסד ללא ידיעת בגדאד.

בכיר במשרד הביטחון וחבר הפרלמנט העירקי חשף היום (שלישי) כי ארה"ב ממשיכה בשיגור ללא הפסקה של אמצעי לחימה וציוד צבאי לבסיס עין אל אסד במחוז אל-ענבר ללא ידיעת הממשלה.

לפניי כ חודשיים שוגרו מעל 110 משאיות צבאיות עמוסות בנשק וציוד לבסיס עין אל-אסד.

Senior MP: US Sending Weapons to Ein Al-Assad Base without Baghdad's Knowledge

*- האם גם אצלנו, יהיה אפשר לתבוע את הקבלנים, שתכננו ובנו את מערכות הניקוז בערים?.
כווית מושבתת, כתוצאה מסופת גשמים ארוכה וחריגה, שהובילה להצפות ולפגיעות בנפש. טיסות בוטלו, הבנקים הושבתו, ונגרמו נזקים רבים בנפש וברכוש, ועדת העבודות הפרלמנטריות מקבלת על עצמה , את מעמד התביעה נגד הקבלן, בנוגע לשיטפון של מנהרת קוסטה ברווה, וכל האחראים לשיטפונות שהתרחשו אתמול בכווית .

*- החות'ים הודיעו, על הפלה של מטוס ריגול של הקואליציה בהובלת סעודיה בנג'ראן:

דובר החות'ים בתימן מסר, כי החות'ים הפילו מטוס ריגול של הקואליציה הערבית באזור נג'ראן.
וזאת למרות שהסעודים אמרו שלחות'ים תפקיד בעתיד תימן ויש אפשרות להגיע להסדרת המשבר, "ההגנות האוויריות של צבא תימן הפילו. היום, יום שלישי, מטוס ריגול השייך לכוחות הסעודים- מול נג'ראן." הערוץ ציטט גורם צבאי באומרו כי המטוס הופל במרחב האווירי של אזור קסארה, מול נג'ראן.

الحوثيون يعلنون إسقاط طائرة تجسس تابعة للتحالف في نجران

*- גורמים אמריקאים רבים עשויים לראות את איראן, מאחורי סדרת מתקפות הטילים המתוחכמות יותר ויותר, על בסיסים צבאיים אמריקאים-עירקיים בעירק, על פי הדברים שאמרו בתגובות ל- CNN.

נראה כי צבא ארה"ב מאמין , כי המיליציות המגובות על ידי איראן בעירק, אחראיות להתקפות אלה, שהאחרונה שבהן התרחשה, עם שחר ביום שני סמוך לשדה התעופה בבגדד, על פי גורם אמריקני שידע ממקור ראשון על האירועים האחרונים.

קרדיט:חברי קבוצת נציב נט

כתיבת תגובה