"נאס"א": אסטרואיד רציני יתקרב לכדור הארץ בחג המולד

העיתון הבריטי "דיילי אקספרס" דיווח כי כוכב הלכת כדור הארץ יתמודד עם סכנת התנגשות עם אסטרואיד בשם 310442 (2000 CH59), בעשרים ושש בדצמבר, בעוד אנשים ברחבי העולם חוגגים את יום השנה האזרחית החדשה או "חג המולד".

סלע החלל התגלה על ידי מעבדת הנעה סילונית של נאס"א, קרוב מאוד לכדור הארץ.

ההערכה היא כי רוחב אסטרואיד המפלצת מגיע ל -600 מטרים והוא מספיק גדול בכדי להרוס עיר, והוא אמור לעבור ליד כדור הארץ במרחק של 3.6 מיליון מיילים, אמנם זה נראה כמו מרחק עצום, אך הוא מבחינה קוסמית המרחק זעיר ממש.

האסטרואיד טס במהירות מדהימה של 27,500 מטר לשעה (44,172 קמ"ש). אזהרה זאת מגיעה יחד עם אזהרה נוספת כי סלע חלל ענק נוסף יעבור ליד כדור הארץ ב -30 בדצמבר, שישה ימים בלבד לפני האסטרואיד 310442 (2000 CH59).

סלע החלל בגודל זהה לזה של האסטרואיד, ואורכו כ- 540 מטר , גודל זהה למרכז הסחר העולמי, ועלול לגרום נזק משמעותי במקרה של התנגשות.

במהירות המרבית שלו, הסלע נע במהירות של 264,343 מיילים לשעה (43,200 קמ"ש), מכיוון שמחקר חדש גילה כי אסטרואידים שהסתתרו מאחורי כוכב יופיטר מהווים איום פוטנציאלי על כדור הארץ.

מצדו, אמר המדען – קנטה אושימה מהאוניברסיטה האסטרונומית ביפן, כי ישנם אסטרואידים ה-"מוחבאים" איפשהו בצלו של צדק, שמספרם אינו ידוע, שיכולים להגיע לכדור הארץ ברגע שנתיבם ישתנה לפתע.

אושימה הוסיף כי חלק מהאסטרואידים הללו למעשה לוויינים של כוכב  יופיטר ,שהוא עצמו מקיף את השמש, ויש עוד אסטרואידים אחרים שמסתובבים סביבו, עם זאת, הסלעים הגדולים האלה יכולים לשנות מסלולם לפתע ולהגיע  לכוכבי לכת אחרים כמו מאדים וכדור הארץ.

"נאס"א": אסטרואיד פראי יתקרב לכדור הארץ ב"חג המולד "

 

כתיבת תגובה