מבזקי חדשות ליום 10.12.2019 . מתעדכן

*- צפון קוריאה כינתה את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ "בלוף" ו"זקן חסר סבלנות".

בתגובה ישירה לדבריו של טראמפ ביום שבת, גורם בכיר בצפון קוריאה אמר בהצהרה כי לארצו "אין לה מה להפסיד".

*- גורמי מודיעין מצריים אמרו למנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, כי תוכנית השלום של ארצות הברית למזרח התיכון, המוכרת בשמה "עסקת המאה" בוטלה לחלוטין, כך דיווח "אל-ערבי אל-ג'דאד".

על פי המקורות המצריים, הנייה לא הכיר לפני את ההצעה החדשה ואמר כי יעסוק בכך לאחר שהוא יסיים את סבב הביקורים הדיפלומטים שלו בטורקיה, מלזיה, פקיסטן, אינדונזיה ורוסיה.

*- בתגובה לדברים שאמר לאחרונה ישראל כץ, אמר דובר משרד החוץ האיראני ביום שני:

"אנו רואים באיומי המשטר הישראלי סימן לחולשתו ומאמץ להסתיר את המשבר העומד כעת בפני מנהיגיו".

*- מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ייפגש עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ב-10 בדצמבר בוושינגטון, כך מסר משרד החוץ האמריקאי.

מוקדם יותר, הוושינגטון פוסט ציטט גורם בממשל האמריקאי שאמר כי פומפאו ידון עם לברוב על יחסים דו צדדיים, בקרת נשק והמצב בסוריה ובאוקראינה.בפרסום לא היה מידע על פגישה אפשרית בין טראמפ ללברוב.

*- ארדואן משנה גרסה – לא עוד 'רצועת ביטחון זמנית בסוריה' שנועדה 'להשיב פליטים סורים לארצם'. כעת ארדואן מודה ששאר בסוריה כל עוד 'מדינות זרות אחרות ישארו בה'. נציין כי איראן ורוסיה 'הוזמנו' על ידי אסד ולעומתם ארה"ב וטורקיה לא. כלומר – או שארדואן מנסה לרמוז שצבא טורקיה ישאר בסוריה לזמן ארוך, או שהוא מנסה לרמוז שיסכים לצאת רק אחרי שהאמריקאים יצאו. בכל מקרה, ברור שיש להצהרה הזו משמעות שלילית עבור רוג'בה. (קרדיט:אוריאל לוי-עיתונאי)

*- לחיל האוויר האיראני יש 62 מטוסי קרב מדגם אפ-1 אך רק מחצית מהם עדיין פעילים מבצעית. החצי השני מושבת ומשמש כמקור לחלקי חילוף לתחזוקה שוטפת .

תמונה

*- רמז למישהו ? ברשתות החברתיות עלו תמונות של מירז' 2000 של חיל האוויר היווני כשהוא נועל על אניית מלחמה טורקית במימי הים התיכון . המטוס היה מצוייד בויל אוויר-ים מדגם קסוסט והטיסה נערכה במסגרת תרגיל אווירי של חיל האוויר היווני.

תמונה

תמונה

*- לוחמי חיזבאללה עיראק בפעילות.מקורות בעיראק טוענים כי הם עומדים מאחורי ירי הרקטות לעבר שדה התעופה של בגדד אמש.

תמונה

*- 3 רקטות 122 מ"מ נורו אמש לעבר שדה התעופה הבין לאומי של בגדד:

*- תמונות שמתפרסמות ברשתות החברתיות מראות צעירים מוסלמים מעלים באש עץ אשוח שהוצב במרכז העיר בריסל לכבוד חג המולד . הקהילה המקומית בשוק.

*- הפגנות בעיר הקדושה לשיעה-כרבלאא' הקוראות להדחת המשטר המושחת בעיראק.

*- סודאן הפחיתה את סד"כ כוחותיה הלוחמים בתימן מ-15 אלף ל-5 אלפים לוחמים בלבד – כך מסר ראש הממשלה.

*-

One thought on “מבזקי חדשות ליום 10.12.2019 . מתעדכן

כתיבת תגובה