"הניו יורק טיימס" : איראן מעבירה בחשאי טילים בליסטיים מדויקים לעיראק

וושינגטון (רויטרס) – איראן ניצלה את "הכאוס" המתמשך בעיראק, כדי לבנות ארסנל נסתר של טילים בליסטיים קצרי טווח, כחלק ממאמץ הולך וגובר לנסות לאיים על האזור ולהטיל אימה, כך דווח ביום (שני) ב- "ניו יורק טיימס".
ידיעה זאת באה בעיתוי בו  העיתון "וול סטריט ג'ורנל" בארה"ב מדווח כי וושינגטון שוקלת לשלוח 14 אלף חיילים נוספים לאזור, כדי להתמודד עם איומי איראן, ידיעה שהוכחשה הבוקר ע"י הפנטגון.
הניו יורק טיימס אמר עוד כי המודיעין החדש שהתקבל על מאגר הטילים של איראן בעיראק, "הוא האינדיקציה האחרונה לכך, שמאמצי ממשל טראמפ להרתיע את טהרן, על ידי הגברת הנוכחות הצבאית של ארה"ב במזרח התיכון, נכשלו במידה רבה."
גורמי מודיעין ראו בטילים, איום על בעלי ברית ושותפים של ארה"ב באזור, כולל ישראל וסעודיה, והיכולים לסכן את כוחות ארה"ב הפרוסים באזור.
גורמים צבאיים ומודיעיניים אמרו, כי טהראן הייתה מעורבת בתקיפות , שמכוונת למדינות באזור, ומסווה את מקור הפיגועים, כדי למזער את הסיכוי, לעורר תגובה, או להסלים את הלחימה.

ארסנל טילים מחוץ לגבולות איראן, מעניק לממשלת איראן יתרונות צבאיים, בכל עימות עם ארה"ב ובעלות בריתה האזוריות. אם ארה"ב או ישראל יפציצו את איראן, הצבא שלה יכול להשתמש בטילים שהוחבאו בעיראק כדי להגיב נגד ישראל, או לכל גורם אחר ממדינות המפרץ, בטענה שעצם נוכחותם של כלי נשק אלה יכולה לסייע בהרתעת התקפות אלה.

אמנם, גורמי המודיעין לא מפרטים מודל הטילים הבליסטיים שאיראן מחזיקה בעיראק, אך מהעיתון נמסר כי טווח הטילים יותר מ -600 מיילים, כלומר הם יכולים להגיע לישראל.
גורמים רשמיים בארה"ב כבר הזהירו, מפני טילים איראניים חדשים בעיראק, בשנה שעברה.

ישראל פתחה בתקיפות מהאוויר כדי להשמיד נשק איראני זה, אך מאז ,אמרו גורמים אמריקאים, כי האיום הולך וגובר, כאשר טילים בליסטיים חדשים מועברים לעיראק בחשאי.
גורמים אמריקאים אמרו, כי "איראן משתמשת במיליציות שיעיות חמושות ,הנשלטות על ידה, כדי להעביר ולהסתיר טילים. המיליציות הללו השתלטו על מספר כבישים, גשרים ותשתיות תחבורה בעיראק, מה שמאפשר את יכולתה של טהרן להכניס טילים  למדינה.

מקורות אחרים חושפים כי למעשה ה-CIA הוא שעומד מאחורי חשיפת העברת הטילים הבליסטיים האיראנים מאיראן לעיראק ומיקומם לא הרחק מהגבול בין 2 המדינות.

כימים האחרונים דווח עוד כי איראן קידמה לשדה התעופה הסורי טי-4 משגרי טילים מדויקים וכטב"מים תוקפים.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה