נתניהו בביקורת חריפה על אירופה בנושא השת"פ עם איראן

בריטניה, צרפת וגרמניה פרסמו הצהרה משותפת במסגרתה הן בירכו על החלטתן של שש מדינות אירופה נוספות להצטרף כבעלי מניות למנגנון הסחר הייעודי, כדי שיתאפשר לקיים מסחר עם איראן – INSTEX (מנגנון לתמיכה בבורסות סחר), נוצר על מנת לעקוף את הסנקציות האמריקאיות ולקיים סחר עם איראן.

"מקימי מנגנון העתודות (INSTEX), צרפת, גרמניה ובריטניה, מברכות בחום על החלטתן של ממשלות בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורווגיה ושוודיה להצטרף כבעלי מניות ל-INSTEX", כך נמסר בהצהרה המשותפת של שלושת המדינות.

"צעד זה מחזק עוד יותר את INSTEX ומדגים את המאמצים של אירופה על מנת להקל על [קיום] סחר לגיטימי בין אירופה לאיראן, וזהו ביטוי ברור למחויבות המתמשכת שלנו ל-JCPOA", הוסיפה ההצהרה.

בהצהרה גם צויין כי יישום מלא ויעיל של JCPOA הוא בעל חשיבות עליונה.

INSTEX, שבסיסו בפריז, משמש כמרכז סליקה וצפוי לאפשר לאיראן להמשיך למכור נפט ולייבא ​​מוצרים ושירותים אחרים.

בהתייחסות ישירה להחלטה של שש מדינות אירופה נוספות להצטרף ל-INSTEX, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, פרסם סרטון וידאו ובו ביקורת חריפה כלפי המדינות האירופאיות.

נתניהו הדגיש כי על מדינות אירופה "להתבייש בעצמן" בכך שמאפשרות ל"מדינת טרור קנאית לפתח נשק גרעיני וטילים בליסטיים".

בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושוודיה "לא יכלו לבחור בעיתוי גרוע יותר", הוסיף נתניהו בהצהרה.

"מאות איראנים חפים מפשע שנרצחו במהלך סבב המחאות האחרון מתגלגלים בקבריהם", כך אמר נתניהו.

"אנו שואלים את מדינות אירופה האלה – איזה מסר אתם שולחים לעם האיראני?… האם לא יהיה יעיל וערכי יותר לייעד את פקידי המשטר, האחראים לרצח של אזרחים חפים מפשע?.. איך המשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו?" – שאל נתניהו.

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר ל"ג'רוזלם פוסט" כי הכספים שמדינות אירופה מספקות לאיראן ישמשו לבניית רקטות אשר ישוגרו על אזרחי ישראל.

"זה יממן פיתוח טילים שנחתם עליהם מוות לאמריקה", אמר דנון.

"זה יאפשר דיכוי אלים של מפגינים אזרחיים חפים מפשע. זה מעביר את המסר השגוי לעולם במאבק בטרור, ומאפשר את פעילותו הרעה של המשטר הרצחני בטהרן", הוסיף דנון.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה