מבזקי חדשות ליום 1.12.2019 . מתעדכן

*- מנהיג האופוזיציה האיראני מיר חוסיין מוסאווי, פותח בהתקפה על הרשויות, קורא למשפט פומבי, "לכל מי שהורה על דיכוי העם."
מנהיג האופוזיציה הירוקה של האופוזיציה האיראנית, היה במעצר בית עד לאחרונה, הוא גם שימש ראש ממשלה בשנות השמונים, תקף את הרשויות האיראניות, על הטיפול במחאות האחרונות נגד עליית מחירי הדלק.

*- הודו: שיגרה הלילה טיל מסידרת Agni-3, המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני
פיקוד הכוחות האסטרטגיים של הודו אמר ביום שבת, כי הוא ביצע ניסוי של טיל בליסטי אגני 3, המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני.
טווח הטיל 3.000 ק"מ, אורכו 16 מטר , משקלו 48 טון, הוא מסוגל לשאת פצצה גרעינית שעוצמתה 300 קילוטון, במיוחד הוא מאיים על ערים מרכזיות בסין וגם במזרח התיכון.

*- סיסטני מזהיר מפני מלחמת אזרחים
איש הדת השיעי הבכיר בעירק, עלי אל-סיסטאני, קרא ביום שישי לפרלמנט בעירק, להביע אי אימון בממשלה, בעקבות גל הפגנות שפקד את המדינה מזה חודשיים,
כאשר יום חמישי האחרון, היה היום הכי קשה, מאז שפרצו ההפגנות,בו נהרגו 34 אנשים, והוא מזהיר את הממשלה מפני מלחמת אחים, השפעתו של סיסטאני, במיוחד על השיעים בעיראק, שמתחשבים בדעותיו, ולא לכלל אזרחי עיראק.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- צפון קוריאה הזהירה היום את ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי בקרוב הוא יראה "טיל בליסטי אמיתי" וטענה כי הוא "האיש המטופש ביותר שנודע אי פעם בהיסטוריה".

"אייב עשוי לראות מהו טיל בליסטי אמיתי בעתיד הלא רחוק ומתחת לאפו … אייב הוא לא אחר מאשר אידיוט מושלם", הוסיפה ההודעה.

*- חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חייא, אמר כי במהלך עשר שנות התמיכה בחמאס לא היו מצידה של איראן דרישות פוליטיות כלפי חמאס.

"חמאס גאה ביחסים עם קטאר, מצרים, איראן וטורקיה וכל התומכים בפלסטין", כך אמר אל-חייא.

הוא ציין כי הדברים שנאמרו על הפסקת האש עם ישראל אינן מבוססים על המציאות, והוסיף כי "תנועת ההתנגדות של פלסטין [חמאס] אינה יכולה להאמין במחוייבות של ישראל, אולם חמאס מבקשת להחליף אסירים עם ישראלים".

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*-בכיר סורי לשעבר- מחצית מהכנסות הנפט העיראקי ,הנאמדות במאות מיליארדי דולרים,נגנבים ע'י איראן בהן היא משתמשת למימון המליציות כמו אלחשד אלשעבי בעיראק ובסוריה והחיזבאללה בלבנון.

 

כתיבת תגובה