"ההפגנות באיראן רחבות ומסוכנות"

חמינאי הודה כי  ההפגנות בערי איראן היו "הפגנות רחבות ומסוכנות ".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הודה ביום רביעי כי ההפגנות היו "רחבות ומסוכנות" והובסו חלקית, וקרא להן קונספירציה.

"המשטרה, כוחות הבטחון ומשמרות המהפכה התמודדו עם המהומות, אבל מה שהאנשים עשו בהפגנות היה חמור יותר", צוטט חמינאי על ידי התקשורת האיראנית."העם האיראני סיכל מזימה גדולה וממומנת היטב", אמר.

מוקדם יותר, פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA הצהרות של שר הפנים עבדולרזה רחמני פזלי, ואמרה כי בערך 731 בנקים ו -140 משרדי ממשלה הוצתו במהלך ההפגנות הנרחבות בערים ובמחוזות ברחבי איראן.

הוא הוסיף כי למעלה מ- 50 בסיסים בהם השתמשו כוחות הביטחון הותקפו וכ- 70 תחנות דלק נשרפו. הוא לא מסר פרטים על מיקומי הפיגועים.

" סוכנות הידיעות IRNA" ציטטה את שר הפנים באומרו: "הנשיא האיראני, חסן רוחאני, התקשר אלי בכמה לילות חמש פעמים עד לפנות בוקר."

הסוכנות ציטטה את השר באומרו כי קרוב ל-200 אלף איש השתתפו בהפגנות שהחלו ב- 15 בנובמבר ברחבי הארץ, לאחר ההודעה על עליית מחירי הדלק.

אמנסטי אינטרנשיונל שבסיסה בלונדון מסרה, ביום ב ', כי היא תיעדה את מותם של לפחות 143 בני אדם במהלך ההפגנות, בהתפרצות האנטי-ממשלתית החמורה ביותר באיראן, מאז גל ההפגנות הענק בשנת 2009 שפרצה במחאה על הונאת הבחירות באותה שנה.

לעומת זאת ארגון 'האופג'ה העממי' של האופוזיציה ב"טוויטר "אומר ביום שלישי, כי מספר ההרוגים במחאות באיראן עלה על 450 איש.

איראן דחתה את הטענות על מספר ההרוגים של אמנסטי אינטרנשיונל .

מחוקק איראני, חוסין נג'פי חוסייני, חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ של איראן, אמר היום (רביעי) כי הרשויות עצרו יותר מ- 7,000 איש.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה