מפקד סנטקום האמריקאי: על פי מיטב ההערכות המודיעיניות-איראן תתקוף שוב!

ביקורו של מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM), גנרל קנת' מקנזי. במסגרתו, נפגש לראשונה  עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי,לפניי כשבועיים, לא הייתה מפגש חברתי גרידא. ממש לא!

במהלך המפגש דנו השניים בשורת נושאים מבצעיים ובהתפתחויות במזרח התיכון והיה להם הרבה חומר התרעתי לעדכן אחד את השני,בעיקר בנושא איראן.

בראיון של הגנרל מקנזי לניו-יורק טיימס טוען הגנרל כי הצבתם של 14 אלף חיילים אמריקאים נוספים באזור המפרץ הפרסי ככל הנראה לא מרשימים את איראן להימנע מביצוע התקפה גדולה באזור.

לפי הגנרל קנת מקנזי, הצבתם של אלפיי החיילים, לצד מטוסי קרב מתקדמים ומערכות הגנה אווירית, אולי תרתיע את טהראן מתקיפת מטרות אמריקאיות באזור המפרץ – אך התקפה בסדר גודל הדומה לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה כנגד מטרות מקומיות עדיין נמצאות על שולחן המבצעים מבחינת איראן.

המשיך והוסיף מקנזי :"לפי דעתי, סביר מאוד שהם יתקפו שוב", אמר מקנזי "זה המסלול שעליו נמצאת טהראן כעת". בראיון נוסף הוא הוסיף: "ההתקפה על מתקני הנפט בסעודיה הייתה מרשימה בהחלט, בהיקפה בחוצפתה ואכן הפתיע רבים. לא הייתי שולל מתקפה דומה לזה בעתיד". מקנזי נמנע מלהרחיב או לספק ראיות ספציפיות התומכות בטענתו, אך טען כי הבסיס לדבריו מוצקים וצבא ארה"ב וסוכנויות המודיעין עוקבים בדריכות אחריי פעולותיה המדאיגים של איראן.

מקנזי הוסיף והזהיר את איראן שאם היא תבחר לבצע פעולה צבאית ככל הנראה זו תהיה גם האחרונה שלה .

US Commander says deploying additional troops to Persian Gulf cannot deter Iran

כתב רשת אלערביה ואלחדת' -זיאד חלבי אמר כי ישראל מעריכה שתגובה איראנית על התקיפה בסוריה ,בסוף שבוע שעבר ,בוא תבוא  וכי היא חוששת כי שדות הגז הימי שלה על הכוונת של איראן, דוגמת הפגיעה בשדות הנפט של חברת ארמקו במזרח סעודיה, תקיפה הנחשבת כמוצלחת היות והם הצליחו להשבית יותר ממחצית מתפוקת הנפט הסעודי היומי.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for aramco iran

כתיבת תגובה