מבזקי חדשות ליום 24.11.2019 . מתעדכן

*- פיצוץ (ככל הנראה רכב תופת) אירע בתל אבייד (גירה-ספי). עד כה אירעו שישה פיצוצים באזורים שנכבשו באוקטובר ומצויים תחת שליטה טורקית בצפון מזרח סוריה, שלושה מהם בתל אבייד.

*- אתמול דווח על הגל הראשון של פליטים סורים שחזרו מטורקיה לסוריה והתיישבו בסרקניה (ראס אל-עין). מדובר בכ-70 נפשות שחיו בשנים האחרונות בעיירת הגבול סנליאופרה. הכורדים טוענים כי אותם אזרחי סוריה הם ערבים סונים שהגיעו מערב רב של מקומות ביניהם אדליב, חאלב, דיר א-זור ועוד ועל כן מכנים אותם מתנחלים / מתיישבים.

בינתיים דווח על מחנה עקורים חדש שהמנהל הדמוקרטי בונה בקרבת לעקורים מתל אבייד. 100 אוהלים ומטבח גדול לאותם עקורים שלא יוכלו לחיות תחת השלטון הטורקי מחשש לחייהם.

תמונה

*- כוחות האסאיש (המשטרה במנהל האוטונומי) בכובאני גינו את זריקת האבנים ובקבוקי המולוטוב על רכבי הסיור הרוסי בגבול, ואמרו כי סיורים אלה חשובים לאבטחת האזור. את המחאה נגד הטורקים לא הזכירו. נציין כי מרבית המחאה היא נגד הטורקים ויתכן שהרוסים ספגו רק את 'הרסיסים' ממה שהושלך על הטורקים.

כשדאעש שלטו בתל אבייד, מעבר הגבול עם טורקיה היה פתוח מה גם שלא הייתה גדר בגבול. ביולי 2015 הכורדים הביסו את דאעש. טורקיה סגרה את מעבר הגבול ובנתה חומה. כעת כשטורקיה שולטת בתל אבייד החומה פורקה ומעבר הגבול נפתח מחדש.

תמונה

*- מאז הפלישה הטורקית לרוג'בה לפני חודש וחצי נהרגו 478 אזרחים, פצעו 1,070, יותר מ-300,000 עקורים. לצד זאת נהרגו יותר מ-600 לוחמים ולוחמות כורדים, ערבים ואשורים משורות ה-SDF.

קרדיט:אוריאל לוי – בעל ערוץ הטלגרם רוג'בה

*- מוסקבה (רויטרס) – שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק אמר היום כי איראן ביקשה ממוסקבה הלוואה חדשה של 2 מיליארד דולר כדי לממן מספר פרויקטים ורכישות. ראוי לציין כי איראן חיה ימים של מחאות המוניות נגד עליית מחירי הדלק של משטר המולות.

*- אמצעי תקשורת בסוריה חשפו כי סגן אלוף – מנהל מוחמד דיב  – "منهل محمد ديب" נהרג בתקיפה הישראלית על סוללות נ"מ במרחב דמשק בסוף שבוע שעבר.

*- טורקיה ממשיכה לשלוח תגבורות צבאיות גדולות לעבר גבולה עם סוריה .

*- בילארוסיה מציגה בתערוכת הנשק שנפתחה באבו דאבי מסוק זעיר ללא טייס . נמכר לכל המרבה מחיר וכמובן בזיל הזול.

*- הרוגים ופצועים לכוח שכירי חרב רוסים שפעלו במחוז לטקיה בצפון מערב סוריה לאחר שכוח שלהם נפל למארב של המורדים שפעלו באזור.

*- איראן טוענת כי ערכה ניסוי מוצלח ביום שישי האחרון למערכת ההגנה האווירית החדישה –  Khordad-15  מתוצרתה.

*- שר ההגנה הטורקי אומר כי ארצו מתכוון לעשות שימוש בסוללות טילי האס-400 שקנתה מרוסיה והיא לא מתכוונת לזרוק אותן לפח כדרישת נשיא ארה"ב טראמפ.

 

כתיבת תגובה