רוסיה חושפת: מטוסי ישראל חצו את שמי ירדן בדרכם להפצצת מטרות בסוריה

משרד החוץ הרוסי חשף, כי ישראל החריפה את תדירות התקפותיה במהלך עשרת הימים האחרונים על סוריה.

על פי הרוסים, ארבעה תקיפות בוצעו במהלך עשרה ימים, תוך שימוש בעשרות טילי שיוט, מכיוון שמטוסים ישראליים חצו את המרחב האווירי הירדני בדרך להפצצה באזור הגבול הסורי-עירקי, כך דווח ב"ידיעות אחרונות ".

תוצאת תמונה עבור ‪syria jordan‬‏

התקיפה האווירית הראשונה בוצעה ב -12 לחודש הנוכחי על ביתו של סגן מנהיג הג'יהאד אכרם אל-עג'ורי האסלאמי בדמשק. סוכנות הידיעות הסורית מסרה ביום הפיגוע: "בשעה 4:14 בבוקר טסו מטוסים ישראלים בשמי הגליל וירו שלוש רקטות לעבר דמשק."

הרוסים אמרו כי פיגוע זה "הרג ופצע אזרחים סורים וגרם נזק משמעותי לרכוש ולבניינים."

משרד החוץ הרוסי דיווח גם על יעדים שהותקפו על ידי ישראל סמוך לגבול סוריה-עירק ביום שני, ורוסיה מסרה כי "מטוסי קרב חצו את שטח עירק ואת המרחב האווירי הירדני."

למחרת, על פי המידע הרוסי, הותקפה ישראל באמצעות רקטות שנורו מאזור דרומית לבירת סוריה. שמעתי פיצוצים באזור שדה התעופה הסורי. הרוסים אמרו כי ההתקפה בוצעה על ידי ירי סורי לרמת הגולן.

על פי רוסיה, אתמול (20 בנובמבר) תקף חיל האוויר יעדים בפאתי דמשק באמצעות 40 טילי שיוט. ישראל מסרה כי המהלך היה כנקמה על ירי רקטות לגולן שיורטו על ידי כיפת הברזל.

העיתון הלבנוני "אל-אחבר" מצדו אמר כי חיל האוויר הישראלי תקף את יעדי "כוחות קודס איראניים" בנוסף לבסיסים וכוחות סוריים, ומשרד החוץ הרוסי אמר כי יש צורך לכבד את ריבונות סוריה ואת שלמות שטחה, אולם ההפצצה הישראלית הגבירה את המתחים ואת האפשרות לסכסוך עם סוריה, וכנגד מאמצינו להתארגן  למצב היציבות והפתרון הפוליטי בסוריה. "

"מרבית המקומות שהותקפו על ידי ישראל פונו מוקדם יותר מכיוון שציפינו לתגובה הישראלית", דיווח היומון אל-אחבר, כשהוא מציין מקורות צבאיים סורים.

העיתון הלבנוני דיווח כי לפני שמונה ימים תקפה ישראל משאית בדרך מעירק לסוריה באזור אלבוקמל.בעקבות ירו המליציות האירניות 4 טילים לכיוון הגולן.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪syria jordan‬‏

כתיבת תגובה