מבזקי חדשות ליום 21.11.2019 . מתעדכן

*- כטב"מ טורקי הפציץ רכב אזרחי בכפר דרום-מערבית לתל אבייד. לפחות שני הרוגים מתוך חמישה נפגעים. הפצועים הובהלו לבית החולים בכובאני.

*- אחרי כל הקשקושים והשטויות של טראמפ דו"ח של הפנטגון קובע כי הפלישה הטורקית לרוג'בה מסייעת לדאעש.

*- החות'ים בתימן מסרו ביום רביעי כי היא הצליחו ליירט מטוס F-15 של הקואליציה בהובלת סעודיה, סמוך לגבול עם ערב הסעודית.

דובר הצבא של החות'ים טען בפוסט בטוויטר: "מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו מטוס קרב F-15 השייך למדינות התוקפות במחוז סעדה", כך על פי דיווח של ג'רוזלם פוסט.

*- תראו איך באיראן מבטאים את המחאות שהתקיימו היום ואתמול:

אנשים מכל תחומי החיים יצאו לרחובות ברחבי איראן ביום שלישי ורביעי כדי לגנות את מעשי האלימות שנערכו לאחרונה בערים מסוימות על ידי כמה חוליגנים וגורמים אנטי-מדיניים, שהפכו את העלייה המשמעותית במחירי הדלק למחאה אלימה.

על פי הדיווחים, אנשים מחמדאן, ארדביל, טבריז, גורגן, זנג'אן, קראג', שחר-אי-קורד וחורמבאד השתתפו בעצרות בכדי להביע אמונים למנהיג המהפכה האסלאמית, עלי חמינאי, ולשלטון הרפובליקה האסלאמית, כך על פי "tehran-times".

*- גורם ביטחוני איראני בכיר אמר כי הפסקת האינטרנט שהחלה במדינה בעקבות מהומות שפרצו בגלל העלאת מחיר הדלק תסתיים במהלך הימים הקרובים.

"בהתחשב בעובדה שהמרכיבים העיקריים במוטציות נעצרו, אם ירצה האל, האינטרנט ישוחזר בימים הקרובים", כך אמר חוסינביג'י, חבר בוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני.

*- מפקד חיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), חוסיין סלאמי, אמר ביום רביעי כי חיוני שהמוסלמים יהיו מאוחדים כנגד מזימות האויבים.

בפגישה שקיים סלאמי באיראן עם רמטכ"ל פקיסטן, קאמר ג'אבה באג'ווה, אמר סלאמי כי ארצות הברית והמשטר הציוני בישראל הם אויבים נפוצים של עולם האסלאם.

הוא שיבח את "המאמצים הקונסטרוקטיביים" של פקיסטן בקנה אחד עם הפחתת המתח באזור.

הגנרל הפקיסטני אמר כי איראן ממלאת תפקיד חשוב במאבק בטרור ובשמירה על הביטחון באזור וקרא להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

*- חיל הים של איראן שלח כוח משימה ימי למפרץ עדן, כך נמסר מסוכנות הידיעות הרפובליקה האסלאמית המנוהלת על ידי המדינה, תוך שהיא מציינת את מפקד הכוח אחורי אדמירל חוסין חאנזאדי.

כוח המשימה נשלח ל"שמירה על האינטרסים של איראן "באזור" שיט ימי לא בטוח", כך אמר ח'אנזאדי על פי IRNA.

*- ההפגנות האחרונות שהתחילו בשל עליית מחירי הדלק בשבוע שעבר היו עניין ביטחוני ולא בוצעו על ידי העם, כך אמר ביום שלישי המנהיג העליון של איראן, איתאללה עלי חמינאי, בדברים שפרסם האתר הרשמי שלו.

"חברים ואויבים צריכים לדעת שהדפנו את האויב בזירה המלחמתית הצבאית, הפוליטית והביטחונית", כך אמר חמינאי והוסיף: "עבודה זו כעת הייתה עבודה ביטחונית, לא של העם".

*- סין וסעודיה החלו בתרגיל ימי משותף בן שלושה שבועות, כך הן הודיעו ביום שלישי בערב.

התרגיל המשותף בבסיס חיל הים הסעודי מגיע כשמתחים במפרץ עלו בעקבות התקיפות האחרונות על מכליות נפט והתקיפה האסטרטגית על מתקני האנרגיה בסעודיה.

בתקשורת הסינית נמסר כי התרגיל המשותף נועד לבנות אמון בין שני הצדדים למאבק בטרור ימי ופיראטיות.

*- מפגינים עיראקים צרים על שדה התעופה בעיר נג'ף וחסמו את הכביש דרומה המובילה לחברות הנפט. כמו כן חסמו את הדרך לשדה הנפט במחוז אלבצרה וסגרו את מעבר הגבול עם כווית .

*- המליציות האירניות שפכו את חמתם על גולים סורים:

לפחות 30 אזרחים נהרגו ויותר מ -70 אחרים נפצעו, על פי תוצאות ראשוניות, בהפגזות של המשטר הסורי והמיליציות האיראניות, ביום רביעי בערב, במחנה לעקורים באזור הכפרי אידליב בצפון מערב סוריה.

 

קרדיט : קבוצת נציב

כתיבת תגובה