מבזקי חדשות ליום 16-11-2019. מתעדכן

*- "חבטה" לארדואן בפגישה עם סנטורים אמריקנים:

דיווח בארה"ב, כי בפגישה בין ארדואן לסנטורים אמריקנים, הוציא ארדואן את האייפד שלו(מישהו זוכר לו שביקש מהטורקים לא לקנות את מוצרי Apple? 😂) ורצה להראות לנוכחים סרטון על הפעילות הטרוריסטית של הכורדים.

מהדיווח עולה,כי הניסיון התקבל בזעם אצל הנוכחים והגדיל לעשות הסנטור לינדזי גרהאם שהטיח בארדואן:
"האם אתה מעוניין שאבקש מהכורדים שיכינו (סרטון) על מה שאתה עוללת?"

בפירוש לא נעים, במיוחד כשמדובר בפגישה בלשכת הנשיא האמריקני.

ארדואן שהגיע לביקור בארה"ב בדיוק לאחר ההחלטה בארה"ב להכיר בשואה הארמנית, קיווה לשנות דברים ואת הגישה הבלתי מתפשרת של סנטורים אמריקנים, רפובליקנים כדמוקרטים בנוגע למדיניות החוץ הטורקית, בדגש על סוריה,נאט"ו, והעסקים עם פוטין.

הפגישה עם טראמפ היתה משעשעת מעט, לאחר שטראמפ איבד כיוון כשהגדיר את יחסי ארדואן והכורדים (החיים בטורקיה) "יחסים טובים". (כאן חשוב לציין, שרק לפני 3 חודשים,כל ראשי העיריות הכורדים בדרום טורקיה הוחלפו בכח הזרוע על ידי אנשיו של ארדואן,למרות שנבחרו באופן דמוקרטי בבחירות האחרונות וחלקם הושם במעצר).

בהתייחס לרכישת מערכת ההגנה הרוסית S400 אמר טראמפ, כי "רכישת ציוד צבאי רוסי מתוחכם, כמו ה- S-400, על ידי טורקיה יוצרת עבורנו כמה אתגרים רציניים מאוד. אנחנו מדברים על זה ללא הרף."

לעת עתה, נדמה שההימור של ארדואן בכל מה שנוגע לטראמפ מסתדר לא רע. אומנם טראמפ מייחס לרכישת המערכת הרוסית חשיבות מסויימת, אבל נדמה שהוא היחיד בממשל שמוכן "להחליק" את הנושא הזה עבור הטורקים ללא סנקציות.(מעבר למה שכבר הוטל עליהם, כמו סילוק מפרוייקט מטוס החמקן).

*- אותה השיטה שדאעש פעלו לפיה בסוריה ועיראק, ולאחר מכן הג'יהאדיסטים של טורקיה עשו כך באפרין. כובשים יישוב, מפעילים טרור נגד מי שטרם נמלט (פיגועים, חטיפות – במיוחד של נשים וילדים, גבייה אקראית של מיסים, ביזה חילול אתרי קודש, מעצרים אקראיים, הוצאות אקראיות להורג, החרמת רכוש ועוד), ואז כשתושבים רבים נמלטים מפעילים תכנית ישוב מחדש. הג'יהאדיסטים שחוששים שהם לא יהנו מהשלל כותבים את שמם על בתים יפים כבר בתחילת התהליך כדי שלא יהיה ספק. מסמנים את הנדלן המבוקש. התמונה מסרה-קניה שנכבשה לפני פחות מחודש ע"י טורקיה.

קרדיט:אוריאל לוי (דבר) וסתיו מיטב, חברי תנועת דרור ישראל ומפעילי ערוץ הטלגרם רוג'בה

*- ירדן החליטה להציב מערכת אלקטרונית מיוחדת נגד כטב"מים מדגם ihtar  בבסיס חיל האוויר שלה – "המלך עבדאללה ה-2" . המערכת היא מתוצרת חברת aselsan הטורקית.

*- אמצעי תקשורת בלבנון המקורבים לסעד חרירי מדווחים כי מפלגתו של אלחרירי והחיזבאללה הגיעו להסכמה למנות את מוחמד אלצפדי לראש ממשלה.

תמונה

*- מטס סיום בשמי ירושלים של התרגיל האווירי הבין לאומי – דגל כחול 2019 שנערך בישראל בהשתתפות מספר צבאות מהעולם.

תמונה

תמונה

*- מסוקי קרב כבדים של הרוסים פרסו לשדה התעופה קמישלי שבצפון מזרח סוריה.

*- שבדיה עצרה שופט איראני ששפט מאות עצירים פוליטיים באיראן למוות ב-1988.

תמונה

תמונה

 

כתיבת תגובה