4 שנים לטבח פריז וההשלכות על הכורדים בסוריה

ארבע שנים לטבח בפריז. 130 נרצחו באותו לילה, מרביתם נערות ונערים בהופעת מטאל במועדון שהיה פעם הקן של תנועת דרור בפריז. בעקבות הטבח צרפת שלחה קצת חיילים לרוג'בה לעזור ל-SDF והגבירה לתקופה קצרה את מתקפות האוויר נגד דאעש. כעת ה-SDF זקוקים לצרפת יותר מתמיד.

‏המנהל הדמוקרטי הקטן והעני ברוג'בה נדרש להתמודד עם 12,000 אסירי דאעש שטופי מוח. בחודש האחרון דאעש הגבירו פי 4 את מספר הפיגועים ברוג'בה. אסירים נמלטים מהווים איום ממשי גם על אירופה. וכל זה מתרחש בחסות המתקפה הטורקית נגד ממנהל הדמוקרטי.

En mémoire du 13 novembre.

‏מה צרפת יכולה לעשות?
היא יכולה לנסות לשכנע את ארה"ב שתטיל סגר אווירי על שמי רוג'בה ולהשתתף במימון שלו. היא יכולה גם לשלוח כ-2,000 חיילים לגבול בין רוג'בה לטורקיה. הטורקים לא יתקיפו את הצרפתים. מבחינת צרפת זה לא בשמיים – מדובר במדינה שכוחותיה פרושים במקומות רבים בעולם ולהבדיל מבריטניה וארה"ב אין על כך תרעומת ציבורית.

הצרפתים מוכנים יותר לתפקיד 'השוטר העולמי' מכל מדינה אחרת (מלבד רוסיה אולי). נשיא צרפת הקורא לעצמו 'יופיטר' חולם להיות דמות כזו, ודיבר הרבה על הצורך בהקמת צבא אירופאי שימלא את הריק שארה"ב מותירה (להבדיל מטראמפ שהבטחת הבחירות שלו הייתה להוציא את כל החיילים מהמזה"ת). רק השבוע קראה נשיאת רוג'בה לאירופאים לשלוח 2,000 חיילים לשטח רוג'בה.

מצורף טור זיכרון שהתפרסם היום בלה-מונד.

קרדיט:אוריאל לוי (דבר) וסתיו מיטב, חברי תנועת דרור ישראל ומפעילי ערוץ הטלגרם רוג'בה

Fleurs et bougies en hommage aux victimes des attentats du 13 novembre, sur la place de la République, à Paris.

Fleurs et bougies en hommage aux victimes des attentats du 13 novembre, sur la place de la République, à Paris. LOIC VENANCE / AFP

 

כתיבת תגובה