השמיים של רוג'בה

לצד המשך העימותים באזור תל טאמר, ובעקבות התפנות בסיס חיה"א האמריקאי אתמול, דווח הבוקר על הקמת בסיס של חיל האוויר הרוסי באזור קמישלי. באזור יפרשו גם סוללות נ"מ מסוג פנצ'יר. עד כה הגיעו כ-100 חיילים רוסיים למקום, והמסוקים הראשונים עברו מבסיס חמיימים שבלטקיה לבסיס החדש.

Image result for russian airforce in syria

בערוץ "זבזדה" נראו כוחות של המשטרה הצבאית הרוסית מאבטחים את הבסיס, לצד נגמ"שים וצוותי תמיכה קרקעיים, תחנת חיזוי מזג אוויר ומרפאה קטנה. "זאת קבוצת המסוקים הרוסית הראשונה כאן בצפון סוריה, זהו רגע היסטורי, מעתה ואילך חיל האוויר שלנו יפעל באופן קבוע בנמל התעופה בעיר קמישלי", אמר כתב הערוץ פבל רמנב. מהבסיס יצאו מסוקים לסיורים בגבול עם טורקיה, על מנת להגן על כוחות המשטרה הצבאית הפרוסים באזור במסגרת ההסכם עם טורקיה שגובש אחרי המתקפה של נגד הכורדים.

להזכירכם אתמול הודיע שר הביטחון הסורי על תחילת פעילות אווירית בשמי רוג'בה.

המשמעויות: במקום מטריhה אווירית אמריקאית שהגנה על רוג'בה מפני כל סוג של אויב (איראן והמיליציות השיעיות שלה, צבא אסד, שכירי חרב רוסים ('כוחות וגנר'), דאעש, טורקיה וג'יהדיסטים) – במקום זאת מטרייה אווירית רוסית-סורית שתגן על רוג'בה מפני ג'יהאדיסטים ודאעש בלבד (שגם ככה אין להם נוכחות אווירית משמעותית).

נזכיר כי לאמריקאים יש מספיק בסיסי חיל אוויר במזה"ת כדי להגן כוחותיהם בדרום רוג'בה (אזור הנפט) במקרה שיותקפו מהקרקע אך ספק אם יקפיצו מטוסים מירדן או עיראק בשביל להגן על כורדים – כנראה שזה לא יקרה.

Image result for rojava

קרדיט:אוריאל לוי (דבר) וסתיו מיטב, חברי תנועת דרור ישראל ומפעילי ערוץ הטלגרם רוג'בה

 

כתיבת תגובה