מבזקי חדשות ליום 10-11-2019. מתעדכן

*- דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI), בארוז קמלוונדי, טען כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, משקר בנוגע לכוונת איראן לפתח יכולת גרעינית צבאית.

"השקר הגדול ביותר של נתניהו הוא שאיראן מבקשת נשק גרעיני. איראן לא זקוקה לנשק גרעיני בהתחשב במאזן הכוחות באזור".

*- טענותיה של ארצות הברית לשדות הנפט בסוריה אינן לגיטימיות לחלוטין, ואין להן אחיזה בחוק הבינלאומי, כך אמר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו.

"הם [האמריקאיים] מכירים ומצהירים בגלוי שהם נמצאים שם [בסוריה] בגלל שדות נפט. לאף אחד אין זכות למשאבים סורים. הם הגיעו לכאן, נסעו לאורך אלפי קילומטרים, ואמרו נעריך את שדות נפט של מדינה זו. זה מנוגד לנורמות החוק הבינלאומי", כך אמר צ'בושאולו.

*- מחלקת המשפטים של ארצות הברית מאשימה את סעודיה בחדירה לפרטיותם של תושבים, המתגוררים בארצות הברית, ומתוך הציוצים שלהם בטוויטר מסתמנת התנגדותם לבית המלוכה בסעודיה.

כתב האישום מטיל חשדות על שני עובדי טוויטר שאחד מהם הוא פקיד סעודי שעסק בגיוס עובדים, במטרה שיחלקו איתו פרטים אישיים של אנשים, המתגוררים בארצות הברית, ונוהגים להעביר ביקורת ברשת הטוויטר על הממלכה הסעודית, וזאת כדי שיתאפשר לבית המלוכה בסעודיה להתמקד ברדיפה אחר אותם המתנגדים ולהטיל עליהם אימה.

*- המשוואה:

הסכם הגרעין שנחתם עם איראן הוא הסכם שנחתם על ידי מעצמות העולם, כולל ארצות הברית ואושר על ידי מועצת הביטחון של האו"ם.

איראן ושאר המעצמות משדרות דבקות בשימור הסכם הגרעין.

גם אם הסיבה לכך מבחינתו הייתה מוצדקת, טראמפ נטש את הסכם הגרעין באופן חד-צדדי, וגם הטיל על איראן סנקציות באופן חד צדדי ובמקביל גם מנהל מלחמות סחר ומטיל סנקציות על עוד כמה מדינות מפתח.

איראן פועלת באזור הדיפלומטיה הבינלאומית ויחד עם עוד מדינות היא כביכול מנסה לשכלל ולשמר את קדושת האמנות וההסכמים הבין-לאומיים.

לבסוף טראמפ הוא זה שיצטרך לחשב אחרת את המסלול שלו ולחזור לשולחן המשא ומתן בתנאים הבין-לאומיים או שהוא יבחר להביא את טקטיקות הבריונות ויבחר במלחמה.

מבחינת איראן, טראמפ נושא באחריות הבין-לאומית כך או כך…

קרדיט:אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

*- יו"ר איגוד הבנקים בלבנון סלים ספיר הצהיר לאחר פגישה עם הנשיא מישל עאון: הוחלט להנחות את שרי האוצר והכלכלה לעקוב אחר המצב הבנקאי בשיתוף נגיד בנק לבנון. "הכסף של המפקידים שמור ואין צורך להיבהל".

*- רדאר הדומה בתצורתו לרדאר הסיני שהותקף בסוריה ע"י ישראל (והוחזר לפעילות) jy27 נחשף בונצואלה בציוץ של חי"א של ונצואלה. רדאר jy27 לטענת הסינים מסוגל לגלות מטוסים בעלי יכולת חמקנות.

*-ברית נאט"ו צריכה לצמוח ולהשתנות, אחרת הברית עלולה להיות מיושנת, כך אמר מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ביום שישי.

"שבעים שנה לנאט"ו והברית צריכה לצמוח ולהשתנות. היא צריכה להתמודד עם מציאויות והאתגרים של היום", אמר פומפאו לאחר שנשא נאום בברלין.

"אם מדינות מאמינות כי הן יכולות להשיג את התועלת הביטחונית מבלי לספק לברית נאט"ו את המשאבים הדרושים לה, אם המדינות לא יעמדו בהתחייבויותיהן, קיים סיכון שנאט"ו עלולה להיות לא יעילה או מיושנת", הוא הוסיף.

*- צבא ההגנה לישראל : היום נחת בישראל מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM), גנרל פרנק מקינזי. ברוך הבא!

*- ארה"ב מתווכחת בסכסוך המים בין מצרים ואתיופיה ובהשתתפות סודן.

תמונה

*- תמונות מהתרגיל הימי "מדוזה 9 " בהשתתפות כוחות מצבאות יוון , קפריסין ומצרים:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

 

 

כתיבת תגובה