עדויות על פשעי מלחמה וטיהור אתני של צבא טורקיה נגד הכורדים בצפ' סוריה

לפני 4 ימים פתחו הטורקים ובני בריתם הג'יהאדיסטים במתקפה על העיירה האשורית זירגנה (ליד סרקניה) והכפרים בסביבתה. הם כבשו כמה כפרים ורצחו 4 אזרחים עין אל-האווה. דוברת בת-נהרין (כוח הנשים האשוריות שהוקם ב-2015 כמקבילה ל'סוטורו' = צבא האשורים והארמנים של רוג'בה) נישה גאווירה אמרה: "העות'מנים ערפו את ראשיהן של נשים וילדות אשורים, סירייקים וארמנים ברצח עם אכזרי בו נרצחו למעלה מ-1.5 מיליון אזרחים בשנת 1915. ניצולי רצח העם מצאו מקלט בסוריה. כעת הטורקים יצאו בקמפיין רצחני שוב והם מתקיפים את אזור תל טאמר (אגן נהר החאבור) בו חיים נוצרים רבים. אנחנו נמשיך להגן על הנשים והילדים החיים בחבל ארץ זה.

תמונה

בישיבה של הנהגת ה-SDF שנערכה אתמול הוחלט לתת למועצה הצבאית האשורית (הגוף המפקד על הכוחות הנוצרים השונים ברוג'בה) לפקד ולנהל את המערכה באזור אגן נהר החאבור (תל טאמר).

אליזבת קורי, מנהיגת הקהילה האשורית ברוג'בה פרסמה אתמול נאום מצולם ממשרדה בקמישלי בו היא טענה כי בלעדי הלוחמה העיקשת של ה-SDF הנוצרים יעלמו מסוריה. קורי הסבירה בשפת האם שלה (ארמית) שארדואן יצא בקמפיין לטיהור אתני של הנוצרים ממולדתם בצפון סוריה. טיהור אתני שכולל פינוי בכוח של אזרחים ומעשי טבח. היא סיפרה על הכוונות הכלליות של טורקיה לכבוש את רוג'בה ולהחליף את אוכלוסייתה והתמקדה במערכה שנערכת כעת באזור תל טאמר. היא פנתה לאו"ם ולאומות המערב וביקשה שיסייעו להגן על קהילות הנוצרים מפני טורקיה והג'יהאדיסטים.

קרדיט: אוריאל לוי –דבר  וסתיו מיטב, חברי תנועת דרור ישראל  ומפעילי ערוץ הטלגרם רוג'בה מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה