מבזקי חדשות ליום 1-11-2019. מתעדכן

*- גם הלילה הפגנות המוניות ברחובות בגדד.

תמונה

תמונה

*- קריאות מפגינים בעיראק : " סולימני הביתה – בגדד תשאר חופשית".

*- מסר ממפגינים בעיר כרבלא שבעיראק למפגינים בביירות שבלבנון : מטרה אחת – גורל אחד!

תמונה

*- חרירי מצטרף למפגינים ברחובות ביירות.

*- בנקים לבנוניים נפתחים ללקוחות ביום שישי. השאלה הגדולה – האם נשאר כסף בקופה או שהמפקידים הגדולים רוקנו אותה ?

תמונה

*-פרופסור ראיימן אל-תמימי, חוקר מאוניברסיטת סוונסי, מומחה למדינה האסלאמית,(דאע"ש ) אמר כי מחליפו של בכר אל בגדדי, איברהים אל-האשמי אל-קוראשי אינו מוכר כלל .

*- מועצת השורא של דאעש הסכימה לפעול לפי רצונו של אבו באכר אלגדאדי ונשבעה אמונים למנהיג החדש אבו אברהים אל האשימי אל קוראשי , או בשמו המלא – עבדאללה קארדש.

*- בריאן הוק היום (חמישי) : " טהראן מימנה קבוצות מיליציה בסוריה ובעיראק בהיקף של 16 מיליארד דולר."

*- ביום שלישי בערב, השליח המיוחד של משרד החוץ האמריקני לעניני סוריה, ג'ואל רייברן, אמר לברוקאר פרס במהלך פגישה סגורה עם מספר עיתונאים בג'נבה כי לארצות הברית בסוריה יש שלושה יעדים : ראשית, ארצות הברית רוצה להביס את המדינה האיסלאמית (דאעש) ו שנית, היא מעוניינת כי כל הכוחות האיראניים יסוגו, לרבות המיליציות שאיראן מגבה בסוריה. שלישית, ארצות הברית רוצה להגיע להסדר מדיני בהתאם להחלטת האו'ם מספר 2254 .

*- לפחות 71 בני אדם נהרגו ו -43 נפצעו כאשר רכבת נוסעים עלתה באש במרכז פקיסטן ביום חמישי, כך אמר ראש שירותי החירום באזור, קלימולה.

*- שני שותפיו העיקריים של ראש ממשלת עיראק אדל עבדול-מהדי,הם איש הדת השיעי בעל השפעה מוחקטאד אל-סאדר, ומנהיג גוש המוביליזציה העממי בפרלמנט האדי אל-אמירי, סיכמו ביום שלישי להצביע אי אמון במושב פרלמנטרי בו ישתתפו.
שותפיו הראשיים של ראש הממשלה עאדל עבדול מחדי, מהווים 2 שליש ממושבי הפרלמנט העיראקי מה שאומר שהוא שבוי בידם, סיכמו אמש (שלישי) להצביע אי אמון בעקבות ההפגנות בעיראק מאז תחילת אוקטובר, לפני מושב הפרלמנט שבו עבדול מהדי ישתתף.

*- רמטכ"ל איראן, מחמוד ווזי- ארה"ב, המשטר הציוני הישראלי והממלכה הסעודית מנהלים מלחמת חורמה מחתרתית נגד לבנון ועירק,תחת חסותם אי שקט בשתי המדינות הערביות.הם מנסים ליצור קרע עמוק בניינו לבין ממשלות עיראק ולבנון.

מנהיג המהפכה האיסלאמית באיראן, איתאללה זייד עלי חמינאי, אומר כי ארצות הברית והציונים לרבות סוכנויות הביון המערביים מייצרים כאוס במדינות לבנון ועיראק ומשלמות הון עתק לגופים שונים במזרח התיכון.

למרות שהאויבים רקמו מזימות נגד האומה האיראנית כדי ליצור מצב כזה, סיכלנו זאת בזכות נוכחותם של אנשינו במקום ובזמן הנכון.

*- מחמוד סעד, אימאם איש דת(במוסול) מוערך בקרב ההמון בעיראק אומר שהוא נזכר ביום בו הגיע בכר אל- בגדדי לעירו מוקף שומרי ראש והכריז על תחילת הח'ליפות שלו מעל במה במסגד אל-נורי.אף אחד לא הכיר אותו ומייד כשעזב את המקום החלו ההמון לגכך, "היינו בטוחים שמדובר בהצגה ".
כאשר שאלנו את האימאם מחמוד מה דעתו על מות בגדדי השיב בחיוך "לכו תשאלו את האמרקאים הם אלו שהמציאו ומכירים אותו הרבה יותר טוב מהאנשים כאן ,תשאלי את דונאלד טראמפ,אני יכול לומר לך לא הכרנו אותו בחייו וגם במותו לא ראינו גופה ולא דבר שמעיד על מי היה בגדדי".

*- ניו יורק טיימס- אל-בגדדי התגורר בברישה מספר חודשים לפני הפשיטה בשבוע שעבר, בוושינגטון ידעו על מקום המחבוא שלו מאז הקיץ האחרון .ישנם הרבה שאלות שישארו בגדר תעלומה אודות מי היה בגדדי.

*- כוחות הביטחון של סוריה קראו היום (רביעי) ללוחמים וכוחות הביטחון הכורדים, בצפון מזרח סוריה, להצטרף לשורותיהם כדי להתמודד עם הפלישה הטורקית, כך נמסר בתקשורת הממלכתית בסוריה.

 

כתיבת תגובה