זריף: איראן מוכנה לדון על תכנית הגרעין שלה גם עם ארה"ב

שר החוץ של איראן אמר כי טהרן מוכנה לדון עם הקהילה הבין-לאומית, כולל עם ארצות הברית, על תכנית הגרעין שלה.

זריף אמר כי איראן אינה חוששת מעסקאות או מפגישות, אך ציין כי טהרן לא תשתתף בשיחות שלא מביאים בחשבון את האינטרסים שלה.

איראן לא תקבל גישה של משחק סכום אפס לפתרון המשבר, הדגיש זריף.

זריף טען עוד כי הסנקציות שמטילה ארצות הברית נגד איראן נכשלו, וכי המדיניות האמריקאית להדיר את איראן מהסדרים אזוריים לא עובדת.

שר החוץ האיראני תיאר בדבריו את המאמצים שעושה סעודיה כדי לבודד את איראן, טורקיה וקטאר ממשוואות הביטחון האזוריות, וחזר על קריאתה של איראן לכל השחקנים האזוריים להתאחד.

זריף הדגיש את יוזמת איראן כדי לפתור משברים אזוריים וגם ציין את "מאצי השלום של הורמוז", שהציע נשיא איראן, חסן רוחאני, בעצרת הכללית של האו"ם, לשיתוף פעולה אזורי בין מדינות המפרץ הפרסי, כולל איראן, והדגיש כי מדובר בתוכנית לפתור מחלוקות באנרגיה, ביטחון ופוליטיקה.

שר החוץ האיראני השמיע את הדברים בשולי הישיבה האזורית.

רוחאני אמר בעצרת האו"ם כי איראן יכולה לסייע באבטחת אזור המפרץ הפרסי וגם להבטיח את זרימת הנפט דרך מיצר הורמוז החשוב והאסטרטגי.

רוחאני גם ציין בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, שנערכה בסוף חודש ספטמבר האחרון, כי בלתי אפשרי להשיג שלום באזור באמצעות התערבות זרה.

"הביטחון של אזורנו יגיע כאשר הכוחות האמריקאיים יעזבו", כך אמר רוחאני – האם הדיווחים האחרונים על רצונה של ארצות הברית לעזוב את סוריה ואפגניסטן הם חלק ממהלך גדול יותר כדי לקיים יוזמות אזוריות באזור?… לזמן פתרונים.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה