קניית נשק כתחליף לדמי חסות? רוסיה במו"מ למכירת מטוסי סוחוי-35 לטורקיה

העיתון הטורקי "דיילי צבאח" מדווח כי רוסיה וטורקיה מנהלות מו"מ למכירת 36 מטוסי סוחוי 35 .

סוחוי Su-35 (ברוסיתСу-35קוד דיווח נאט"ו: "פלנקר-אי"; "Flanker-E") הוא מטוס קרב רוסי רב משימתי לכל מזג אוויר, שפותח במהלך שנות השמונים על ידי חברת סוחוי כשיפור ושדרוג כולל של ה-סוחוי-27. (וויקיפדיה)

Su-35 in flight. (3826731912).jpg

כבר בפברואר 2019 פרסם האתר נציב.נט דיווחים שמקורם בטורקיה כי אם ארה"ב תבטל את עסקת האפ-35, טורקיה תשקול לקנות את מטוס הדור החמישי החדש של רוסיה,סוחוי-57, וכי דיווחים אלו  אינם רלוונטיים כי המטוס הרוסי רחוק מלהיות מבצעי והוא סובל מתקלות קריטיות שככל הנראה יעשה מאמץ לתקנן בתוך יותר משנה.

מאוחר יותר השנה התפרסמו ידיעות לפיהן טורקיה נוטה לפתח מטוס קרב מתוצרתה לאחר שארה"ב ביטלה את הסכמתה למכור לה לה את מטוסי האפ-35 שכמותם הזמינו הטורקים למעלה מ-100 מטוסים.

 

לי ,הדיווח הטורקי מהיום  ,נראה יותר כלחץ טורקי על ארה"ב ,אחרי שארה"ב הסירה את העיצומים על טורקיה, הם רוצים שארה"ב תחזור ותסכים למכור להם את האפ-35 .

לטורקים ברור כי מטוס העליונות האווירית כרגע ,היחיד בעולם , הוא ,באופן גורף ובלעדי, מטוס האפ-35, שיש כמותם הן לישראל והן ליוון שמופעלים אצלם כבר במשימות מבצעיות.

ברור גם לטורקיה כי הם לא יכולים להרשות לעצמם להיות בנחיתות אווירית , לפחות באופן תאורטי, אם יממשו את עסקת קניית מטוסי הסוחוי-35 מרוסיה הנחותים מאוד לעומת מטוסי האפ-35 האמריקאים.

ההערכה כי ארה"ב,תסכים, במוקדם או במאוחר, לחזור ולמכור לטורקיה את יותר מ-100 מטוסי האפ-35 שהזמינה בעלות כוללת של יותר מ-6 מיליארד דולר שהרי הנשיא טראמפ לא נוטה לוותר על עסקאות מסחריות ענקיות שבצידן הכנסה כספית שלא ניתן לוותר עליהן. טורקיה גם קנתה מארה"ב רישיונות וידע לייצר חלקים למטוס האפ-35 המהווים הכנסה נכרת נוספת לממשלת ארה"ב.

Related image

 

אם בסופו של עניין טורקיה  כן תממש את העסקה לקניית מטוסי הסוחוי-35 הנחותים ,זה יהיה אך ורק לאחר שרוסיה תאפשר לטורקיה להרחיב את השפעתה ושליטתה על אזורים נרחבים יותר בצפון סוריה. סחיטה רוסית הדומה לאילוצה של טורקיה לקנות את סוללות האס-400 לאחר הפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה מבלי להיענש על כך.

 

 

2 thoughts on “קניית נשק כתחליף לדמי חסות? רוסיה במו"מ למכירת מטוסי סוחוי-35 לטורקיה

  • 27/10/2019 at 08:59
    Permalink

    נחותים?
    הכותב בוודאי התבלבל.
    מטוסי הסוחוי 35 עולים כמעט בעל התחומים, ובפער ניכר, על מטוסי ה F35 הבעיתיים, פרט לפרמטר אחד – חתימת המכ"ם שלהם. מטוסי ה F35, החד מנועיים, הם חמקנים לכאורה.

  • 27/10/2019 at 09:09
    Permalink

    נחותים?
    הכותב בוודאי התבלבל.
    מטוסי הסוחוי 35 עולים כמעט בעל התחומים, ובפער ניכר, על מטוסי ה F35 הבעיתיים, פרט לפרמטר אחד – חתימת המכ"ם שלהם. מטוסי ה F35, החד מנועיים, הם חמקנים לכאורה.

כתיבת תגובה