טייס ישראלי בכיר:ישראל תקפה מאות פעמים במסגרת "המערכה שבין המערכות"

מפקד בסיס חיל האוויר רמון, אלוף משנה ג', אמר כי השנה הינו עדים למספר התקיפות הגדול ביותר במזרח התיכון, במסגרת של מה שצה"ל מכנה "המלחמה שבין המלחמות", שנועדה להרחיק את האפשרות למלחמה, אף שהתקיפות עצמן עלולות  להביא למלחמה, בגלל התוקפנות הקשה שלה, כמו התקיפות שביצעו מטוסי קרב ישראליים נגד איראן וחיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות בסוריה ובעיראק בפרט.

"חשבנו בתחילת השנה שעברה, כי חיל האוויר ייאלץ לצמצם את פעילותו ברחבי המזרח התיכון אבל המציאות והאינטרסים הוכיחו אחרת", אמר ג' בראיון שפורסם בעיתון "ישראל היום" בישראל "חיל האוויר ביצע את הפעולות הצבאיות האינטנסיביות ביותר מאז החל המערכה שבין המערכות , שהיה כרוך במאות תקיפות. "

"המציאות פשוט הכתיבה משהו אחר. קצב הפעילות שלנו נובע מאתגרים שהצד השני מציב בפנינו", אמר.

העיתון דיווח עוד כי מבסיס "רמון" יצאו מספר רב של מטוסים שביצעו תקיפות. ובעיקבות התקיפות הישראליות הללו , ג' אמר כי "כמויות הטילים שנורו מסוריה נגד מטוסי חיל האוויר, בשנה האחרונה, לא היה כדוגמתם, אפילו לא בזמן מלחמה. מאות טילים נורו. הם יורים בכל מה שיש להם."

הוא הוסיף כי אם מערכת ההגנה האווירית הרוסית "S-300", תפעל כדי ליירט את המטוסים,אזיי  "בעת הצורך נדע להתעמת איתם היטב. עלינו לעבוד ולהתאמן כמובן, כדי שזה לא ישפיע על חופש הפעולה שלנו במרחב האווירי הסורי".

לטענת ג', חיל האוויר הישראלי הפסיק תקיפות בסוריה,בזמן שמטוסי קרב היו בדרך לתקיפה, לאחר כניסתם של מטוסים רוסים לתחום מסוים שנועד לתקיפה, או בגלל שהיה חשש לנפגעים רבים.

הטייס הישראלי עמד על חשיבות שמירת חופש הטיסה בשמי לבנון כדי לאסוף מודיעין וכי למי שבלנון אין את היכולות למנוע זאת מאיתנו.

"המטרה הראשונה שהצבנו לעצמנו במערכה שבין המערכות, ואפילו במחיר של אפשרות שלא נצליח בכך, היא למנוע הדרדרות למלחמה, ושלא נדרדר בטעות למלחמה שלא התכוונו לצאת אליה".

ג' טוען כי יש מחסור בכוח אדם בבסיס "רמון", במיוחד מאז סגירת שדה "דב" בתל אביב והפניית טיסת מטוסי המטען לבסיס "רמון".

מקור : אתר החדשות ערב 48

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

ضابط إسرائيلي: قدرات دفاعية في لبنان ستصعّب تحليقنا بسمائه

קרדיט לתמונה: AP

 

כתיבת תגובה