הכעס משתולל בלבנון זה היום השלישי ברציפות. עדכונים שוטפים.

זה היום השלישי שלבנון כולה מפגינה נגד השחיתות בצמרת ממשלתה.

דיווחים בכלי התקשורת הלבנוניים טוענים כי כרגע נמצאים ברחובות הערים הגדולות בלבנון יותר ממיליון אזרחים המוחים נגד השחיתות שפשתה בצמרת המדינה.

ראש הממשלה חרירי ביחד עם הנשיא עאון מנסים בכל  כוחם להרגיע את הציבור ולהוציאם מהרחובות החסומים כדי להחזיר את החיים הרגילים למסלולם ומבטיחים לא להטיל יותר מיסים.

אלא שכפי שהמצב נראה כרגע כל המחאה,הן האזרחית והן הפוליטית מתחילה להיות מופנית נגד לפיתת החנק של החיזבאללה את ממשלת לבנון ואת הסטת כספי המדינה לטובת צרכי הארגון.

מנהיג החיזבאללה-נאסראללה שחש במגמה המדאיגה של הפניית הזעם הציבורי במדינה נגדו יצא בבהילות ונשא נאום חוצב להבות בו הוא אמר ,כמעט בצורה בוטה, כי למעשה החיזבאללה שולט במדינה והוא לא יאפשר למפגינים לגרום לו לוותר על כך.

נאסראללה מודה זאת הפעם הראשונה בפומבי,למרות שהדברים ידועים זה זמן רב,כי לארגונו יש אלפי הרוגים ופצועים מהמלחמה בסוריה ,למרות שהוא אמר  התבטא באופן כללי באומרו כי אלפי ההרוגים והפצועים של ארגונו הם קרבן שהארגון הקריב לטובת לבנון ותפארתה.

בשעות האחרונות החלו גורמים בחיזבאללה להתיישר עם איומי נאסראללה והזהירו ש-"תומכיהם יכולים לצאת לרחובות כדי לשנות את המשוואה " . במקביל יצאו עשרות רוכבי אופנועים מטעם החיזבאללה לרחובות להפגנת נוכחות רעשנית.

פוליטיקאים בכירים בלבנון החלו ,גם הם, להשתלח בחיזבאללה , מתוך רצון לנצל את גודל השעה לטובתם.

*- ראש הממשלה לשעבר #فؤاد_السنيورة -פואד סניורה אמר כי:" החיזבאללה " #حزب_الله מפעילים אגרוף ברזל על לבנון #لبنان וממשלתה, מה שאומר ש"התפטרות הממשלה לא יביא שינוי אמתי כפי שרוצים אנשים, אלא יש לבטל את סמכותו של חיזבאללה על המדינה".

*- ג'ומייל  אומר: "חיזבאללה נושא באחריות של יציאת ההפגנות…. השחיתות בלבנון היא בלתי נתפסת" .

דיווחים שוטפים מהשטח:

*- הבי בי סי מדווח כי המשטרה תוקפת מפגינים לאחר שהמצב יצא משליטה ויש הרבה נפגעים.

 protests in lebanon are getting out of control! police attacked civilians and many were hurt.
*-סמיר ג'עג'ע: אני מבקש משרינו בממשלה להתפטר. ומכריז על פרישת מפלגתו מהממשלה.
תמונה
*- לפחות 4 שרים ממפלגת הכוחות הלבנונים התפטרו מהממשלה.
*- חמושים מהחיזבאללה מנסים למנוע ממפגינים לפעול ברחובות בכוח הזרוע.
תמונה
*- העיתון אלקבס : לבנון נמצאת ערב משבר כלכלי החמור ביותר שחוותה מעולם , או לפחות מאז שנות ה-80 כאשר מלחמת האזרחים הרסה את המדינה. אם לא יוזרם כסף למדינה היא תאלץ לפחת חדות את המטבע הלבנוני דבר שיגביר עוד יותר את האי שקט החברתי במדינה. המדינות שתרמו בעבר לכלכלת לבנון מסרבים לעשות זאת כרגע בגלל החיזבאללה ובגלל השחיתות השלטונית בו כל אחד דואג לחלקו.
Lebanon is on the brink

 

כתיבת תגובה