בית הנבחרים האמריקאים מתכנן סנקציות כלכליות על בכירים בטורקיה

ראשי ועדת החוץ של בית הנבחרים בארצות הברית, אליוט אנגל (ניו יורק) ומייקל מק'קול (רפובליקני מטקסס) הודיעו ביום שישי בערב על הגשת הצעת חוק חדשה "סנקציות על אישים בכירים בטורקיה" בגין המבצע הצבאי הנוכחי של אנקרה בצפון מזרח סוריה.

טורקיה פתחה ב- 9 באוקטובר במבצע צבאי שכונה "מבצע מעיין שלום", שמטרתו הייתה למגר את המיליציה הכורדית, השולטת על חלקים נרחבים בצפון סוריה.

חבילת הסנקציות החדשה שהגישו אנגל ומקאול קוראת לסנקציה על גורמים טורקיים המעורבים במבצע סוריה ובנקים המעורבים בעסקאות עם הסקטור הצבאי, עד שתורכיה תסיים את הפלישה.

הצעת החוק להטלת הסנקציות מתייחסת באופן ספציפי לשר ההגנה הטורקי, ראש המטה הכללי, ס.מפקד הצבא , מפקד המבצע, ושר האוצר, ברט אלבייראק, שהוא גם בנו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן .

בהצעת החוק נקבע כי על רשויות ארה"ב להגיש שמות נוספים של גורמים רשמיים בטורקיה אשר היו מעורבים בהחלטה לפלוש לסוריה, "לא יאוחר משלושים יום ממועד הגשת החוק".

הצעת החוק מבקשת להטיל סנקציה כספית על בנק Halk Bank, הבנק הטורקי הגדול ביותר בבעלות ציבורית, לא יאוחר מ -15 יום מיום חקיקתו של החוק.

הצעת החוק של הסנאטורים גרהאם וואן הולן, מחייבת את השניים להפיק דו"ח אודות שווי נכסיו של הנשיא ארדואן ולא יאוחר מ 120 יום ממועד החקיקה.

"מזכיר המדינה, בהתייעצות עם מזכיר האוצר ומנהל המודיעין הלאומי, יגישו לוועדות הקונגרס המתאימות דו"ח על ערכם הנקי המשוער ועל מקורות ההכנסה הידועים של נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן לרבות בני משפחתו, חברים קרובים, (כולל בני זוג, ילדים, הורים ואחים), כולל נכסים, השקעות, אינטרסים עסקיים אחרים ומידע על בעלות  רלוונטית ", כך נכתב בהצעת החוק.

לפי מקורות בוושינגטון, הצעת החוק בסנאט מתוקנת בימים אלה ותוגש לפני יום שלישי.

בכירים צבאיים ואזרחיים בארה"ב הצהירו והבטיחו לציבור ולתקשורת האמריקנית כי ארה"ב לא נטשה את הכורדים, שהיו שותפים שלנו בשטח ונלחמו לצידנו נגד מיליציות המדינה האיסלאמית.

הסנאטור גרהאם כינה את ההסבר שהעניק הבית הלבן לנסיגה "השקר הגדול ביותר של ממשל זה", והפציר בטראמפ לחזור בו מההחלטה.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for בית הנבחרים האמריקאי

 

כתיבת תגובה