טורקיה מפציצה את ציר האספקה האמריקאי הראשי לכורדים בסוריה

רק הבוקר פרסם הנשיא טראמפ את החלטתו להוציא את כוחות צבא ארה"ב מצפון סוריה מהאזורים שבשליטת הכורדים ואישר כי הוא מאפשר לטורקים להיכנס ולהשתלט על שטחי הכורדים בצפון סוריה.

הטורקים ,מבינים כי מה שהם לא ישיגו בטווח הזמן המיידי, מהצהרתו של טראמם , בשטח סוריה , הרי שמאוחר יותר הוא יתקל בהתנגדות עזה מצד כוחות צבא סוריה והמיליציות האיראניות הפועלות בצפון סוריה.

הערב, יצאו מטוסי קרב טורקיים לתקוף את מעבר הגבול עם עיראק – " סימאלכה" – "سيمالكا" ליד העיירה אלמאלכיה בקצה הצפוני מזרחי של סוריה.

מעבר הגבול " סימאלכה " נחשב כשער הכניסה הראשי דרכו מגיעות כל התגבורות הצבאיות והלוגיסטיות שארה"ב מזרימה לכוחות הכורדים (PKK) הגרים בצפון סוריה בסמוך לגבול הטורקי. מקורות יודעי דבר מציינים כי התגבורות הצבאיות האמריקאיות מגיעות במטוסי מטען ענקיים ממחסני צבא ארה"ב ברחבי העולם ונוחתים בשדות תעופה עיראקים שבכורדיסטאן ומשם בשיירות חוצות את העיר "דהוכ" – "دهوك" ומשם חוצים את מעבר הגבול סימאלכה לשטח סוריה הישר לידי הכוחות הכורדים הסורים.

Image result for PKK

הפצצת מטוסי הקרב הטורקיים את מעבר הגבול הזה נועד לנתק את ציר האספקה האמריקאי הראשי לכוחות הכורדים ונועד להבטיח שאף אם האמריקאים ינסו להמשיך את הספקת הציוד הצבאי לכורדים זה לא יתאפשר מבחינה פיסית עקב מכשול המים הטבעי החוצץ בין אדמת עיראק ואדמת סוריה.

 

כתיבת תגובה