פוטין: ארה"ב מאלצת מדינות לנטוש את הדולר האמריקאי

רוסיה מעולם לא ביקשה להתרחק מהדולר האמריקאי, אולם המדיניות האמריקאית אילצה אותה לעשות זאת, כמו גם מדינות רבות אחרות, כך אמר ביום רביעי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, למשתתפי פורום שבוע האנרגיה הרוסי.

הניסיון של ארצות הברית להפוך את המטבע הלאומי שלה לכלי נשק, תוך שימוש בעתודות הדולר כמכשיר ללחץ פוליטי הוא טעות גדולה, כך אמר נשיא רוסיה על פי RT.

פוטין הסביר כי פעולותיה של ארצות הברית כבר אילצו מדינות רבות, כולל בנות בריתה של ארצות הברית, לשקול מחדש את ה"שטר הירוק" כמטבע עתודה, בעוד שעתודות הדולר כבר ירדו ל-45-50 אחוז.

"הדולר נהנה מאמון רב ברחבי העולם. זה היה המטבע האוניברסלי היחיד בעולם. משום מה, ארצות הברית החלה להשתמש בעתודות דולר ככלי פוליטי והטילה מגבלות על השימוש בדולר", אמר פוטין לקהל.

"הם [האמריקאים] נושכים את היד שמזינה אותם", אמר פוטין והוסיף כי הסנקציות רק "מערערות את האמון בדולר – לא ברור [להם] שהם הורסים אותו [הדולר] במו ידיהם?"

רוסיה חתכה לאחרונה בחצי את עתודות הדולר האמריקאי במטבע החוץ שלה.

עם זאת, פוטין ציין כי מהלך כזה הוא לא הבחירה של רוסיה, אלא תוצאה של הסנקציות והמגבלות של ארצות הברית, שכן רוסיה ובנות בריתה מבקשות להגן על עצמן ולגוון את עתודות המטבע הזר שלהן.

פוטין הוסיף כי למעלה מ-70 אחוז מעתודות הדולר של חברי האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי מתקיימות כיום במטבע הרוסי – רובל, בעוד מדינות רבות אחרות עוברות לתשלומים במטבעות לאומיים במקום הדולר האמריקאי.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה