בכיר איראני: ארה"ב מיצתה כבר את כל האפשרויות

אחת מהדמויות הבכירות באיראן, טען כי ארצות הברית מיצתה את כל האפשרויות שלה באזור ואין לה יותר מה להציע נגד איראן, תוך כדי שהוא מדגיש כי ממשל טראמפ לא הצליח להשיג את יעדיו.

מוחסן רזאי, מזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר, לעג לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בראיון לערוץ 2 האיראני.

"כאשר האמריקאים אינם מסוגלים להגיב נגד איראן בגין הפלת המטוס הסודי ביותר שלהם – האם הם יוכלו לעזור לסעודיה?… הם לא מסוגלים להגן על עצמם, אז איך הם יגנו על סעודיה? – כולם מבינים את התובנה הזו", כך אמר רזאי על  פי "The times of israel".

רזאי התייחס למדיניות ה"לחץ המירבי" של ארה"ב נגד איראן ואמר:

"בעזרת אללה, בסופו של דבר, אנו נתפוס את טראמפ ונעמיד אותו לדין. בית משפט בינלאומי יתכנס וטראמפ יצטרך לעמוד לדין – הוא צריך לעמוד לדין לא רק בגלל מה שהוא עשה לעמנו, אלא גם בגלל פשעיו נגד מדינות אחרות", טען רזאי.

לטענתו של רזאי, ארצות הברית מיצתה את האפשרויות להפעיל לחץ על איראן ולא השיגה דבר, והוסיף כי ארצות הברית נמצאת במצב של מצוקה.

"אדון טראמפ כבר שיחק את כל הקלפים שלו – הוא כבר ירה את כל הכדורים שלו. עכשיו הוא עומד מולנו ללא כדורים, והעולם צוחק עליו. ובעתיד זה יהיה עוד יותר גרוע", לגלג רזאי על טראמפ.

רזאי הוסיף עוד כי חיזוק הנוכחות הצבאית של ארצות הברית ובריטניה באזור המפרץ היא הסיבה לכך שמדינות שכנות, כולל סעודיה, אינן יכולות להסתדר זו עם זו.

הוא קרא למדינות המערב לעזוב את האזור, בטענה כי יהיה די בכך בכדי להשיג הסדר אזורי.

"כל עוד ארצות הברית, אנגליה ומדינות זרות אחרות מעוניינות להישאר באזור, חוסר הביטחון של ארבעים השנים האחרונות יימשך", ציין רזאי.

"התנאי הראשון לביטחון הוא עצמאותן של מדינות [האזור]. ביום בו האמריקאים יעזבו את האזור, כל המדינות יתיידדו זו עם זו", כך טען מזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה